Är det idag vi åker....?

Ja, det är idag vi åker! Vilket nog skulle vara ganska svårt att tro om man skulle komma in genom vår dörr vid detta tillfälle, då Andreas sitter på kontoret och jobbar och jag vid köksbordet och bloggar. Precis som vanligt. Sen hänger det blöt tvätt över hela lägenheten, ingenting är packat, inga väskor är ens framtagna. De är ostädat, fortf lite odiskat. Tvättmaskinen är igång, julkorten är fortfarande oskrivna, mina ben är fortf håriga.... Ja. Precis som igår skulle man kunna säga. Fast... Ni som verkligen känner mig, det är kanske såhär ni förväntar er att de ska vara hos mig innan jag ska iväg ngnstans...? För de är ju alltid så! Märkligt. Men i vilket fall som helst så kanske det är dags att sätta igång, för allt jag skulle gjort igår måste nu göras idag. Plus att vi ska växla pengar. Ihh.

Mariah kommenterade förra inlägget, där hon skrev att hon tyckte jag verkar lite omständig och får henne att framstå som guden av spontanitet i jämförelse.. Och ja, jag håller kanske med då! Lite. Men jag tycker nog ändå att... Hey! Vi åker ju ändå iväg på en tre veckors semester över jul och nyår utan att ha någonstans att bo eller ens veta vart vi ska - förutom till Thailand.... Kom på i morse att vi kanske borde kolla på ngt boende i Shenzhen för imornkväll eftersom de blir svårt på tåget!? Så lite spontan måste jag väl ändå vara!? Omständig - Absolut!  Finns inte ett uns av ifrågasättande där! =)

Jag duschade förresten iallafall igår, och sen beställde jag hem mat från Annie's åt mig, Adde & Dubbel J. De var här och åt och kolla de på film. Burn After Reading. Sjuk film. Gillade den verkligen. Brad & George (vi är så pass nära varandra så jag känner att förnamn räcker gott....) har riktigt sköna roller! Klart värd att se.

Nej, Rebecca! Ta nu tag i de du borde och gör din mamma stolt... Varför låter de bättre på engelska!? "Make your mama' proud!" Helst med Texas dialekt! =)

Nu börjar jag. Plattahåret får bli först. Känns viktigt. Herrå!

Kommentarer
Postat av: Mary

Haha, ja nog fasen är ni spontana. Det värsta är ju att jag hade med stor säkerhet varit precis likadan, om inte värre! Speciellt om jag inte visste vart jag skulle bo!

2008-12-11 @ 10:13:35
Postat av: johanna...

Äh, det är ju lättare att hitta boende på plats vettu. Och vart ni ska stanna längst...stanna tills ni inte vill vara kvar längre. (stanna inte längre dock, det kan bli så dålig stämning då).

2008-12-11 @ 11:03:13
URL: http://jlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0