Booohya!

Ja, just det! Boohya på alla er i Sverige som bor där det inte finns snö, för de finns de här! Fanns. Men de känns mer som en grammatisk fråga. De viktiga är att när jag slog upp ögonen imorse så dalade stora snöflingor ner utanför mitt sovrumsfönster, vilket ledde till ett glädje tjut smet ut ur min mun som i sin tur gjorde att Andreas vaknade. Sen somnade vi om, och vaknade igen och då var snön borta. Men jag är helt säker på att den var där och av vädret att döma så kommer den nog snart igen! Så jag skulle kunna kalla mig lycklig. Snö idag, sol imorn.

Imorgon åker vi. Eller iallafall börjar vi åka. Imorrn kl 20,43 kinesisk tid går tåget ner till Shenzhen, som blir början av våran resa. 24 timmar på ett kinesiskt tåg med hardsleeper biljetter. De är så man påbörjar en backpacker semester. Det känns faktiskt helt okey. Ipodarna är laddade, vi ska packa ner spel och vi ska be till gud för att inte värmereglaget är trasigt som de var sist vi åkte tåg, då till Harbin - för det var outhärdligt. Det slutade med att jag och Andreas delade en 60 cm bred säng och låg upptryckta mot tågväggen för att få lite kyla. Så Gud, ge oss en bra vagn denna gång tack! När vi kommit fram till Shenzhen fredagkväll så får vi se om vi stannar där över natten för att besöka en fabrik på lördags förmiddagen eller om vi skippar det och åker till Hong Kong för att festa lite med Nick. Det visar sig. Sen på Lördag kväll går flyget till Bangkok!

Tidigt söndagmorgon (kan även räknas som lördag natt) så kommer vi till Bangkok. Där vi inte tänkt att stanna särskillt länge utan vi åker till Lop Buri direkt istället. Lop Buri en gammal stad fylld av wats och apor. Efter det ska vi till Kanchanaburi för att rida på elefanter och kolla på broar.. Sen tar vi oss ner till södra Thailand för sol, bad och total relaxing. Vi har inte riktigt bestämt oss än för om det blir på Similan öarna eller Tarutao öarna vi kommer att spendera mest tid. Men vilken av ögrupperna det än blir - så blir det nog precis hur bra som helst!


Koh Similan


Koh Tarutao



Ja.... Vi får det nog bra vart vi än hamnar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0