litet tillägg och en fråga...

Roger skrev ju en kommentar på gårdagens inlägg, att knattarna heter Ole, dole och Doff i Norge - vilket ju är hysteriskt roligt. Så jag tänkte vi skulle bredda våra kunskaper något idag och lära oss va just knattarna heter på lite olika språk;

Danska = Rip, Rap och Rup
Finska = Tupu, Hupu och Lupu
Holländska = Kwik, Kwek och Kwak
Franska = Riri, Fifi och Loulou
Tyska = Tick, Trick och Track
Italienska = Qui, Quo och Qua
Norska = Ole, Dole och Doffen men även Tim, Tam och Tom.
Portugisiska = Huguinho, Zezinho, Luisinho
Spanska = Jorgito, Juanito och Jaimito

Kanske borde de hetat typ Kurt, Arne och Sven på svenska om man ska gör som de gjort i typ spanien? Hade ju vart kul...!? Jaja.

Idag ska jag iaf städa, diska, tvätta, stryka, köpa tågbiljetter, handla, baka och, kolla nu!, laga mat!!! Va... Inte illa, ellerhur!?! För er som inte förstod "uppståndelsen" för de hela så är det så att jag inte lagar mat. Jag kan inte. Vill inte. Andreas blir överlycklig bara jag skalar en morot - på den nivån är det. Men igår råkade jag eventuellt lova att åtminstånne hjälpa till så... De lär väl bli så. Sen blir de iaf fredagsmys här hemma (om vi överlever middagen) och jag tror nog kanske att Joanna och Johan kan hamna här också....(????)

Igår var vi på Korean BBQ och käka middag, så himla gott!! Blondreas fyllde 27 så efter middagen så drog vi vidare till Together bar för lite dricka och drickalekar. Mycket underhållande. Om någon vill ha en bra drickalek så kan ni fråga mig nu! Joanna och Johan var de som fick dricka upp spillglasen, men Joanna hade tur för i hennes var de bara öl!

Okey. Jag behöver hjälp... Fr.o.m ikväll så spelas "A Christmas Carol" (Charles Dickens ni vet!) här i Peking. De är ju då ett julspel som spelats runt om i världen (bl.a på broadway) och nu ska de även börja spela den här! Samma story, inte på kinesiska. Som den julälskare jag är så skulle jag ju hemskt gärna vilja gå men jag tycker biljetterna är ganska dyra. 260 RMB, typ 300 svenska. Det är ju ändå amatörteater... Är det jag som gått och blivit snål eller va tycker ni? Hjäääälp.

Neee, lite frukost hade suttit gott. Jag önskar verkligen att vi hade haft en mixer nu, för en smoothie hade varit guld värt för tillfället! Yumm yumm yummi!!!!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Du har gått och blivit snål Rebecca!

2008-12-05 @ 09:08:13
URL: http://jonnaahs.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hmmm, så du skulle betala 300 för att se på amatörteater????

2008-12-05 @ 09:35:51
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Eliisa Andrén

Kolla om de kan begriplig engelska , är det urkasst så har ni ett roligt minne för livet, är det super bra så har ni ett roligt minne för livet....kram

2008-12-05 @ 13:30:37
Postat av: johanna...

Dumbeldore heter Humlesnurr på norska. Så deras åsikter kan vi ju tokstryka...



Snål, japp. Duhar ju tjänat in det med råga på att vara där ett århundrade snart!

2008-12-05 @ 16:57:37
URL: http://jlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0