Update..

Så, sen sist har jag bakat, haft första advetsfest, tjejkväll vartit på Jens Lekman konsert och fått städmani. That's about it.

I fredags var de fixa iordning dag. Bakning o julpynt stod på schemat. Vi gjorde lussekatter, choklad- & kaffe fudge, bailys tryffel, vitchoklad tryffel med lime o konjak smak och snickerskakor. Någon knäck vart de inte för vår kastrull hade inte vänligheten att komma hem, så de blir nu på fredag ist tillsammans med fler lussekatter. Jag o Joanna ska baka & fixa igen för pepparkakshusbyggartävlingen på söndag. Sweetness. I lördags gjorde jag klart finliret för festen och sen var det just fest! Kändes väldigt lyckat och jag tror de allra flesta var nöjda och glada. Glöggen och pepparkakorna vart som vanligt väldigt omtyckta, men även de andra julgodisarna. Tyvärr glömde jag av att klockan slog tolv så det vart ingen tändning av ljusstaken och dess första ljus, men de klarade vi av sen på söndagsmorgonen då jag vaknade av att julmusik sattes på och Andreas kom in med frukost på sängen och tände det första advents ljuset. Väldigt bra uppvaknande!!! Resten av söndagen vart väldigt slapp med slöande i soffan till lite Heroes, tills kl sex då jag fick lov att börja städa i ordning lite inför tjejkvällen som vi skulle ha här hemma denna gång. Vi kollade på Love Actually (VÄRLDENS, FORTFARANDE, BÄSTA FILM!!!!!!) eftersom varken Joanna eller Nancy hade sett den innan - vilket är oacceptabelt! Så kärlek och julgodis vart de då. Mys. I måndags städade jag igen, strök, tvättade tre maskiner, diskade och fipplade runt... Var sjukt duktigt måste jag få säga själv och de höll, hör och häpna, i sig även igår då jag städade ytterligare en gång, och fixade och hade mig även då. Jag tror att allt detta fixade har med att göra att jag gått runt och lyssnat på ljudbok. Om jag gör ngt samtidigt som jag lyssnar känner jag mig inte lika slö och då blir de mer tillåtet att lyssna på den 5 timmar om dagen. Men nu är den slut så jag vet inte riktigt hur de ska gå. Mamma! Skicka mig en ny, spännande en! Ingen jag redan läst, tack =) Var även på Jens Lekman konsert på Maolivehouse igårkväll med Adde, dubbel J, Dan & Aaron. Riktigt riktigt bra! Om ni inte hört han innan så är det helt klart värt att lyssna lite på!

Nej! Nu har Adde tagit lite ledigt från jobbet och vi ska lägga oss i soffan och kolla på heroes (sa ju de! Ingen ljudbok - ingen duktig Rebecca!) Men vi båda är lite småkrassliga så vi ursäktar oss med det!

Hej!

Kommentarer
Postat av: johanna...

yey, ljudbok. Senast jag lyssnade och städade skubbade jag duschvredet och kökskranen till halvtolv på kvällen... hur bra som helst för de blev rena och jag blev aningen mer kulturellt allmänbildad!

2008-12-04 @ 00:34:54
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Alina

Godnatt! :)

2008-12-04 @ 00:40:21
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0