dal e carl i a

Jaha, sitter på jobbet och det är faktiskt lugnt! Vilket jag tackar någonslags allsmäktig för med tanke på hur jag mår efter gårdagen.....

I fredags så kom Andreas till Sverige, och jag Joanna och Johan åkte till Stockholm för att hämta upp honom. Vilket Andreas inte visste, hans trodde att Isak skulle hämta honom. Så här var det.
Adde skulle landa kl 22,00 och efter att han fått väskorna skulle han bara träffa en kund, vilket skulle ta en 10- 15 minuter..... Vilket inte vart fallet.
Han landade 22,10 vilket ju är heelt okey, men sen mötet........ Äh.  Okey. Så här.. Johan och Adde hade aldrig träffats innan så vi tänkte överraska honom lite, Andreas alltså, så när han, Andreas igen, kom ut så stod Johan med en lapp med "Andrén" på och sa att han var Isak kompis och att Isak hade fått förhinder och inte kunde hämta så han skulle skjutsa hem honom, Andreas, eftersom han ändå skulle hem från Sthlm, Johan då. Det gick ju bra, men sen så råkade det bli så att Addes möte varade i en timme!!! inte 10-15 minuter..... Det tog lite döden av surprisen som vi hade planerat, och minuterna gick väääääldigt långsamt. (Ja! min irritation kanske eventuellt växte i takt med minuterna som gick) Men! Tillslut vart mötet slut, och Andreas kom äntligen ut (rimmar!!) och Johan tog med honom till bilen. Jag och Joanna hade planerat att hoppa på honom bakifrån, men då bilen stod väldans nära vilket gav oss för lite tid och Andreas ställde sig vid bilen med ansiktet vänt mot vägen där vi skulle komma ifrån fick vi akut improvisera.... Det hela slutade med att jag hoppa upp på en väskvagn med ballonger o knät och med en kalastuta i munnen och Joanna sprang bakom och skjutsade  fram mig i full fart. Vi tutade och stöjade men nej, det kanske inte blev riktigt som vi tänkt...  Men lite överraskad vart han, så en flopp klarade vi oss (nog) ifrån....!?!

Vidare....
Igår, lördag, så var jag, Andreas, Joanna och Johan och åt på Gårds Cafét - italienska köket. Gott och trevligt. Sen vart det till att gå upp till mamma och slurka lite. Mamma var inte hemma, nej....! När alkoholmätaren började visa rött och spritnerven hoppade vart det minnes luckan som ropade högst. Sjukt lite folk, bara övervåningen öppen, med det var kul ändå. Iallafall så känns det så idag.. Som att det var kul igår.... Inte idag - absolut inte, får inte misstolkas. Idag skulle jag hellre bli stampad på av en grymling än att stå och le åt foum gäster....  Bilder från kvällen kan komma upp på Joannas facebook i framtiden.

Det var helgen... Och nu då? Inget mer har hänt ju... Nelson Mandela och Knugen var på Dalle idag. Det är ju inte  så ofta som det händer.... Annars så nee... Bakis, seg och hårdjobbade?....

Oh! Såg precis att vi har Aftonbladets härligt hemma här nu...
Korsordet heeeeeeeere I come!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0