då, nu eller aldrig

Även jag har blivit utmanad och känner att jag inte är den som är den. 

För 5 år sedan....
Hade jag precis bytt gymnasielinje från dans i Falun till musik i Leksand och iom det även precis flyttat ihop med Roger i Lillis. Och för 5 år sedan om några dagar skaffade jag även väldens mest underbara lilla Duchess!

För 3 år sedan....
Hade jag precis lämnat Jonna och Göteborg för att jobba i repan på Dalle. Det var även en period av tristess så något så fyndigt som LHLE skapades. Det var också då jag satte mig i en kyrkbåt för första gången. Sjukt kul!

För 1 år sedan....
Så var jag sjukligt nervös där jag stod i receptionen på Dalecarlia och ville att dagen skulle gå väldans fort eftersom jag senare på kvällen skulle ta mig till Arlanda och sätta mig på flyget för att åka till Kina för första gången. Där väntade världens bästa pojkvän med rosor och senare jordgubbar och champagne. (jag och jonna ser fram emot en liknande mottagning i år)

För 3 månader sedan....
Var det väl alla hjärtans dag??? Då klädde jag upp mig fint och gick ut på romantiskmiddag med mitt hjärta. Innan på dagen hade jag suttit i skolan och traglat med fyra dumma toner och konstiga bilder som man ska kunna uttala med hjälp av de där tonerna... Hmm.

Igår....
Var jag sjukt effektiv! Sa upp min lägenhet, tog passfoton där jag såg ut som en rosa banan, var barnvakt år Leia, lunchade med mormor, lallade runt i lägenheten, lyckades spendera alldeles för mycket pengar, skickade iväg min visumansökan och åt middag med Roger. Inte illa!

Imorgon....
Hoppas jag på en dejt med Joanna och Sara och en barnvaktning till Leia. I övrigt borde jag börja packa då också.

Om ett år....
Är jag fortfarande kvar med Andreas i Kina. Andreas är milionär och jag shoppar upp så mycke jag kan av hans pengar. Har tagit lite spaterapeutkurser och har precis haft några grupper runt om i Indokina så brun, smal och härlig sitter jag i vår flotta loftlägenhet i Peking och planerar sommarens hemresa till Sverige. Förhoppningsvis har jag också kommit fram till vad jag vill bli när jag blir stor.

That's about it!

Kommentarer
Postat av: JOnna

Rebecca du är stor nu....mihuahha. PÄRONET

2008-05-14 @ 09:57:26
URL: http://jonnaahs.blogg.se
Postat av: Jonna

Och, förövrigt får du klaga hur mycket du vill på att jag inte gör den där uppmaningen.. bläääääää.

2008-05-14 @ 09:58:02
Postat av: Andreas

Shit vilken vision babes, jag längtar till jag får skämma bort dig med dyr shopping. Då ska vi gå till Crawford Lane och jag ska bli den nya mr No limit... ;)

2008-05-14 @ 10:07:27
Postat av: Rebecca

Oh tack jonna. Tack. Nu känns min hela värld mycket bättre. Fröken bruuuuunbjörn!
O Adde, jag känner dig redan som Mr No limit =P

2008-05-14 @ 10:29:51
Postat av: Jonna

Adde, kan du inte skämma bort mig också? Ni kan väl adoptera mig?

/Forever lonleygirl

2008-05-14 @ 11:32:40
Postat av: Rebecca

Hahahahahaaa!!! Gillar din signatur! Du ska ju jobba som ekonomiansvarig så du kan ju svndla lite =)

2008-05-14 @ 12:02:43
Postat av: Jonna

Ja just det, ekonomiansvarig. Men lova mig då att jag inte kommer sluta som en AVDANKAD GAMMAL KONTORSRÅTTA!?!?!?!?

ANDREAS!?!?!?!?!?!?!?!?!!!!!!!!!!!!!!!!

Lova mig det.

2008-05-14 @ 14:52:32
Postat av: Andreas

Vadå, nu förstår jag inte vad du menar *blink* *blink*

2008-05-14 @ 16:05:09
Postat av: Rebecca

Hahhaa, *blink* *blink* fy fan va nördig du är älskling =P

2008-05-14 @ 16:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0