Halloween, slappt, Kanye, Dexter

Ja, I fredags så var det Halloween som ni alla säkert märkte av mer eller mindre. I Kina firas det ganska stort med precis hur många olika halloween fester som helst, så självklart gick vi ut! Jag fick ju inte allt för mycket tips på vad jag skulle vara, tack för det, så jag fick tänka själv. Först tänkte jag att jag skulle vara Sarah Palin - eller jag hade bestämt mig för att vara det, men så tog Adde på sig peruken, damkläder, smycken och flinade upp sig som en riktigt psyko dam, och med de leendet så sprack min konstym. Inte bokstavligt då men efter att ha skrattat i 15 min så insåg jag att jag kunde inte ta det ifrån honom. Andreas gjorde sig klockren som Mrs Palin. Jag fick gå på min back up. Lara Croft. Måste säga att resultatet vart helt okey, hade fixat bra boots och en lång fläta, holster och pistol. Innan vi drog på förfest hos Olli (som btw var utklädd till Grumpy bear ifrån Carebears!!!!!!) så kom Joanna, Johan och deras kompis Farhaz  hit och fixade till sig inför kvällen. Johan och Farhaz klädde ut sig till Chinadolls (tänk skabbiga lyx kinestrans slampor!?). Joanna hade inte tänkt att klä ut sig alls, inte okey. Hon fick va John McCain så hon o Adde kunde svassa runt tillsammans. Efter förfesten hos Olli drog vi till Yen Fetish party, efter det ChinaDoll, sen pakistan stället o käka och efter de vidare till Bling. Sjukt kul kväll med massa party natten lång.

Lördagen var väldigt seg tills det var dags för utgång igen. Kanye West ,Glow in the dark tour stod på schemat. 19,30 var det insläpp - 20.15 började konserten. Inge förband ingenting bara bom bom på. De enda som såldes på området var Coca Cola och sockrade popcorn, rena rama McDonalds kalaset. Våra platser var sjukt högt upp och på kanten så man såg knappt. Alla platser var sittplatser, och människorna bakom pickade en på ryggen så fort vi ställde oss upp för att ösa lite. Efter att ha blivit trötta på pickandet gick vi o ställde oss i gången, då kom det så klart vakter omdelebart och visade hur okey det inte var att ha kul. Jag lovar - de var ta mig tusan glädje vakter. Hade man för roligt så kom de o sa till... Till sist så fick vi stå i trappan, sista halvtimmen och så var det äntligen okey. Men overall var konserten sjukt pissig. Visste ni förresten att det är förbjudet att dansa på konserterter i Kina?! De som hade köpt 2000 rmb biljetterna hade platser mitt på golvet (kanske var typ 150pers) men de var avspänt 50 m från scenen, och så fort de ställde sig upp o försökte röja som kom glädjepoliserna och bad de sitta ner. Hade jag köpt de biljetterna hade jag börjat grina! Jag, och många med mig, såg nog sin kanske första och absolut sista konsert i Kina! Kanye gjorde det bra iallafall. Han var duktig o de nya albumet är helt klart värt att lyssna på. Hade hoppas på mer scenshow dock, kanske fick han inte ha det, men den kändes jäkligt random... Aja. 480 rmb i havet. Så var det med det, det är ju tur att man är miljonär! Efter konserten vart de lugn utgång med Kristen, John. Justin, Nancy o Dan (säger er mycket va!?), hemma i tid. Runt två..

Igår så var det en 100% segdag i soffan, kunde inte varit bättre! Bara mys och Dexter hela dagen! Kanon. Ja, nej men de var min helg. Glömde kameran både i fredags och i lördags så nå bilder kan jag inte bjuda på om jag inte snor några från Joanna. De visar sig. Nu ska jag städa lite innan städerskan kommer. Sen ska jag nog dricka lite mer förkylningste, den dumma förkylningen har verkligen satt sig på stämbanden och det gör alldeles ont i lungorna. Drygt!

Kommentarer
Postat av: tess

inte kanye, keane skulle jag se knäppis! tänkte väl att det hade varit svårt för dom att vara både i stockholm och i peking samtidigt.. låter i alla fall som halloween var riktigt roligt! hälsa joanna sååå mycket! när kommer du till sverige? inte över jul va?

2008-11-03 @ 14:02:11
URL: http://trescz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0