Lättskrämd!?

Ja, ni önskar nog att ni var här nyss. Jepp. Här. Kina, Peking, Pingguo lgherna, lgh 2311, i mitt datarum (även kallat för Jonnas rum)... Om ni hade varit här hade ni fått sätt ngt som antingen försatt i er i chock, skrämt livet ur er eller eventuellt fått er att skratta o nästan tappa andan. De var odjuret vs Rebecca.

Jag satt här i min lilla datastol, helt obekymrat och läste Johannas blogg, då jag plötsligt kände ngt i nacken. De var något som fladdrade till i nacken. Med ett skrik for jag upp på stolen och viftade runt med armarna som en galning. Jag hoppade runt på stolen, viftade så jag nästan ramlade ner, hojtade o svor. Fullkomligt säker på att ngt äckligt kryp hade ramlat ner från taket in i min klänning, sprättes den av och jag for runt som en vetvilling (riktigt ord?!) här hemma. Tänk indianernas soldans i 7 * upptempo. Huh! Efter att ha lugnat ner mig något och böjat tänka klart, och förstått att det faktiskt inte var ngt odjur i mina kläder, så öppnade jag ögonen. På riktigt. En fluga. Bssssssssssssssss snurrade den förbi och runt mitt huvud. Jädra fluga.

Det finns nog inte ngt äckligare djur än flugor. Jag avskyr dom! Fula, obehagliga, snurrandes, bajsätandes äckelflugor! Usch!

Nej, nu ska jag äta sushi. Hej.

Kommentarer
Postat av: Jonna

Då kan jag kontra med att jag stod och vek kläder i sovrummet häromdan och kände precis som du att någon stod bakom mig, sneglade lite lätt, sedan vände jag mig om och gav ett skriv av de högre sorterna. Bakom mig är det en öppen garderobsdörr med en handduk över sig som skrämt livet ur mig. Johan kom flygande från köket och trott jag fått garderoben över mig eller något.



Det är läskigt det där. Ens fantasi...

2008-10-20 @ 12:20:25
URL: http://jonnaahs.blogg.se/
Postat av: KelocC

Nice blogg, besök gärna min.

Ha en underbar måndag :)

2008-10-20 @ 12:25:54
URL: http://kelocc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0