B.I.B

Ja, för många så står ju förkortningen B.I.B för Bag in Box - men det gäller inte för mig.
För mig betyder det Back in Beijing. (Big is beautiful är ju också något som iof passar)

Så jag är alltså tillbaka  i Peking, flygresan gick bra - men som vanligt så kunde jag inte sova. Förstår verkligen inte varför men så är det iallafall. Kanske kan bero på den torra luften, de osköna sätena, alla som sitter o pyser överallt (vart tar de vägen lixom) och den ständiga lilla paniken om man kanske snart kommer att dö, jag vet inte.. (Denna gången fick jag för mig att planet skulle bombas, men de gjorde det inte.) Peking är sig likt, våren har kommit. Ligger lite snö längs kanterna på vissa ställen men de kommer säkert att försvinna under dagen. Solen skiner, och jag tror säkert att fåglarna kvittrar i parkerna. Tyvärr så blåser de ju då och jag kan tänka mig att vårens första sandstorm är på ingång, får hoppas att det inte blir allt för många. Så jobbigt att äta sand, se sand, smaka sand, rispa sig på sand, dricka sand, sova i sand, borsta tänderna i sand... Den hamnar verkligen överallt! Kommer ihåg ett specifikt tillfälle förra våren då jag hade en grupp när det var en sandstorm. Vi var på sommarpalatset och som vanligt visade jag runt min grupp och berättade om de olika sevärdheterna då jag plötsligt fick en stor skopa sand rakt på mig, speciellt i ansiktet. Jag hade självklart munnen öppen eftersom jag precis skulle börja prata om marmorbåten som ligger där. Det verkligen som att någon kastade en näve sand i ansiktet och jag såg nog brunt i över en vecka efter det, och maten smakade sandkrydda bra länge. Hoppas helst inte på en favorit i repris. De jobbigaste var nog att jag inte direkt kunde ställa mig och skrika, svära o spotta som jag normalt skulle gjort, utan de var bara att harkla sig le och fortsätta guidningen som att ingenting hade hänt.... " Jaha, där kom det lite sand ja. Här har ni marmorbåten, host host, som som änkekejsarinnan Cixi lät byggast upp till sig själv, host host......"

I övrigt har det, som vanligt,  inte hänt så mycket. Kollade på Changeling i måndags och har inte kunnat sluta tänka på den sen dess. Har ni inte sett den så tycker jag verkligen att ni ska göra det! Väldigt sevärd och man tar ju alltid åt sig mer av verklighetsbaserade filmer.... Sen har jag börjat kolla lite på datorer. Dags att köpa sig en kanske. Känns som att jag kanske är Sveriges enda snart 24åriga tjej som aldrig ägt en bärbardator, eller jag har ju fått Addes gamla men de räknas inte riktigt. Vill ha en egen - en fin... Så om någon utav er sitter inne på något härligt tips om en riktig läckerbit som inte skulle ruinera mig så är ni mer än välkomna att lägga in en kommentar o meddela vad den heter... De är ju billigare att köpa här, men tror ändå kanske att jag ska göra det i Sverige, vill nog trots allt ha ett svenskt tangentbord, och kanske någon sorts garanti...

Just ja!!!! Jag har ju faktiskt tagit ett stort steg till duktighet också, har gått och blivit isbjörnsfadder på ren impuls. Satt och degade framför datorn igår och drabbades av våldsamma skuldkänslor för att jag bara sitter och fettar mig utan att göra någonting för att hjälpa till i världen, så jag gick in på WWFs hemsida och kollade upp detta gällande fadderskap. Läste på och surfade runt men kunde själv inte riktigt bestämma mig för vilket djur jag tyckte mest synd om - så Adde fick välja och då blev det Isbjörn. Så då fick han stå som fadder till isbjörnen, men jag betalar så jag känner mig väldans delaktig. Jag ska skaffa mig ett "eget" också, men har inte bestämt mig för om jag ska faddra för en tiger, en bergsgorilla eller en panda än... Eller så kanske det blir ett fadderbarn. Ska kolla lite närmre på det idag tänkte jag. 100kr i månaden är ju verkligen ingenting. Jag dricker drinkar som är dyrare än så. Det känns verkligen värt det att kanske hoppa över en efterrätt, en drink, en flaska vin, en tröja eller vad det nu kan bli, varje månad för att hjälpa till. Det känns verkligen super bra. Tycker att fler borde ta sig en tankeställare gällande detta. Det känns inte som någon jobbig utgift eller som ett tvång, för mig känns det som en lättnad och en liten solthet över att jag äntligen gör någonting....



Nog om det. Nu ska jag pilla i mig en huvudvärkstablett, har haft sån huvudvärk i över ett dygn så jag knappt kan ha ena ögat öppet, helt sanslöst. Men ska nog lyssna på min kloka Addo och gå och få en regäl omgång av en massör ikväll och kanske fler kvällar också till att det släpper.....

Hej hej

Kommentarer
Postat av: johanna...

Eller hur. Sjukt bra film det där. Fast man blir lite förbannad och tycker "att sådär beter sig ju inte människor" - men så har de gjort det. Sjukt.

2009-02-25 @ 09:27:34
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Mary

Du e ju så himla go. Isbjörnsfadder! Känns som att det va väldigt du och komma på en sån idé. Jag hade ett fadderbarn när jag va liten! Kanske ska skaffa ett igen?!

2009-02-25 @ 11:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0