Tack!

Va söta ni är som ringt, skrivit och varit glada för våran skull och gratulerat! Det värmer! Tack! Visst är det sjukt? Jag som mami - haaaaallå, vad hände där... Eller ja - det vet vi nog alla egentligen, till och med min söta farmor. Måste nog dela med mig av vad hon sa till Andreas efter att jag berättat. Hon grabbade tag honom i nacken och sa med allvarlig röst - Hurru din lilla snuskunge, vad har du gjort med mitt barnbarn?? Sen la hon av ett asgarv. Typiskt farmor, så rolig! Gissa om jag höll på att kissa på mig av skratt när Adde berättade det för mig!!?? Vi satsar iallafall, oväntat nog, på att bli riktigt coola och avslappnade föräldrar (eeeeeh, jepp.) Vi får väl se har 6 månader kvar av förberedelser. I mitten av Januari är det planerad ankomst för vårt lille knytte. Hjääääälp! Ooh, lite panik kan jag lova att man, iallafall jag, får ibland men jag hoppas och tror att det är okey. Många frågar om vi ska vara kvar i Kina. Svar = fantastiskt oklart. Självklart hoppas jag på att vi har kunnat ordna upp allting så vi kan vara i Sverige men blir det inte så, ja då blir det bra det också. Något som är till 99% säkert är att jag kommer att föda i Sverige. Vad som händer efter det, det visar sig... Men hallå! Visst är det lite spännande?? Kan inte ni tycka det med mig?? Jag av alla oseriösa och mindre allvarsamma människor ska axla rollen som den som först blir mamma... Märkligt. Men snälla - iaf ni med seriösa förhållanden, Jonna, Mariah, Tess, Johanna, Maja, Linda o säkert ngn som jag glömt... Kom igen - börja producera!!! 

Just nu är jag rent kroppsligt på det Anrika Hotellet Dalecarlia i Tallbarg, där jag kommer att spendera resten av denna sommaren. Iallafall kommer jag vara här lite för mycket fram till den 16 augusti. Då är det stopp på pengainflödet för ett tag.. Kommer nog bli en bra sommar. Trivs här trots allt och det är skönt att känna att man verkligen kan någonting. Behövligt.

Andreas åkte till Stockholm idag för att imorgon påbörja sin resa tillbaka hem till Kina. Tur att det bara är en månad denna gång. Fan (svordom - men berättigad) när ska detta flängadet ta slut! Vi har nog sagt i två år nu - detta är sista gången. Men nejdå, inte det. Jag åker till Sverige, han åker jorden runt på 2 dagar - typ iallafall, jag åker på rundresor, han åker till Sverige, Jag åker till Kina, han åker till Xiamen. jag åker till Beijing, han åker till Hangzhou... Tror ni fattar. Drygt som tusan är det men nu känner vi nog båda att det är på G att lugna ner sig, iallafall efter Jul.. Då är det Götlalalalalalaborg som lockar!! De e la gött!?

Som avslutning kan jag ju meddela att jag snart, någon dag den närmsta månaden, tänkte ta och lägga upp lite pics på fb. Bara så ni vet!

Hotel Dalecarlia det är Rebecca.

Kommentarer
Postat av: T

Wow!

Häftigt,stort grattis till er båda.

Bra jobbat!

Kram

/T

2009-07-05 @ 20:52:22
URL: http://skonmiljo.blogspot.com
Postat av: Maja

Är så glad för er!! Och det här kommer du fixa galant, för även om du kanske inte är den mest allvarsamma och mest planerade människa så fixar du allt hur bra som helst! Men LUGN NU. Du får stå för producerandet ett tag. Jag kanske kommer om några år........ =)

2009-07-05 @ 21:56:40
URL: http://majasofia.blogg.se/
Postat av: AnnaEmmaSussiePillan Smögens camping

GRATTIS!

Här dimper det ner ett sms från Sivertsen med nyheter om bebis, jag fullkomligt skriker upp till resten av huset "Rebecca och Adde ska ha barn", haha. Vi tror att ni kommer bli jordens hetaste milf och filf + de bästa coolaste föräldrarna! Verkligen jättegrattis till er båda. Kom till Smögen och hälsa på oss med tjockismagen.



Puss!



PS Tänk vilka ännustörrejättebröst du kommer få sen då!! kom jag just på...hahaDS

2009-07-05 @ 22:05:26
Postat av: tess

haha ja fatta boobsen!;) och en fin mage som man kommer att kunna känna på när det sparkar! jag tycker att du passar skitbra som blivande mamma, kunde inte bli mer rätt:) skulle skicka en gratulationshälsning från mamma också! det där med att producera förresten..henrik sa att jag kunde få en sköldpadda..

2009-07-06 @ 07:48:53
URL: http://trescz.blogg.se/
Postat av: Jonna

Nej ingen producering här, men kanske lagom tills ert andra barn?=)

2009-07-06 @ 12:54:19
URL: http://jonnaahs.blogg.se/
Postat av: Mary

Jag säger som Jonna. Det blir nog lagom till ert andra barn. I och med att du faktiskt är först ut så tycker jag att det känns lite som att vi alla ska ha barn! Hihihihi...

2009-07-06 @ 17:14:06
URL: http://princesssmary.blogg.se/
Postat av: Johanna

Klart det är spännande. Jag har första tjing på sankakor och gungor med ungen...så du vet! Det kommer bli en pojke förresten, så du vet det med!

2009-07-07 @ 13:34:12
Postat av: cisci

GRATTIS! gud vad underbart. ni kommer bli jätte coola päron-absolu!. vet du om det blir en pojk eller flicka?...

2009-07-07 @ 17:26:37
URL: http://cisci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0