Gud, ge mig styrka!

Jag blir så trött! Herregud. Hade lite långtråkigt och satte mig här vid datorn för att läsa lite i olika tidningar om saker som sker runt om i världen och inte helt oväntat kom jag att börja läsa om Svininfluensan eller "den nya influensan" som de valt att kalla den i Sverige. Har läst runt bland tidningar från olika länder för att kunna få en rätt så objektiv bild om det hela. Läste då bl.a Aftonbladet och Expressen och det är där tröttheten kommer in. Inte så mycket om artiklarna i sig - de orkar jag inte påpeka om men kommentarerna till dom. Va!? Vad är det för fel på den Svenska befolkningen? Det gör mig så frustrerad så jag ta mig tusan går upp i en atom eller något. Det måste ju vara så att 95% av de som valt att kommentera på något sätt är helt pantade!? De är dels så fruktansvärt onödiga kommentarer men sen också så sjuuuuuukt mycket som bara är taget ur luften. Konspirationsteorier hit och propaganda dit... Läs på om saker och ting innan ni kommenterar för hundrade gubbar! Och sen kanske man inte ska jämföra köttbullar med korvar, alltså att jämföra en influensa som faktiskt drabbar människor från olika världsdelar under samma period och som hela tiden har ett stigande antal drabbade och även dödsfall med en vanlig influensa kanske inte är helt intelligent?! Visst att människor dör av den "vanliga" influensan också men det är till större delen äldre som inte orkar med, de flesta som är drabbade av "den nya influensan" är yngre vilket också innebär att den är svårare i och med att "vi" yngre oftast har ett starkare imunförsvar. Skulle kunna skriva ett tusenradigt inlägg om detta med säkert tvåtusen, okey kanske inte riktigt så många men ni fattar, hållbara motargument mot de som skrivit vissa av kommentarerna men jag orkar inte. Vill inte lägga ner mer energi på korkade människor. Det här får räcka. Men ja något fel måste det ju vara på antingen dom eller på mig......

HJÄLP

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0