On the radio...

... Med Regina Spektor ar vad som snurrar runt mest hemma hos mig just nu. Grym!

Idag ar jag fylld av langtan och saknad. Langtan efter ting, upplevelser och manniskor. Allt ifran en riktigt schysst skinjacka till varldens goaste lilla Leia. Jag saknar att sjunga, saknar att resa (fast jag ar ute och reser med grupp just nu haha) saknar att pussa pa Andreas tills jag far muskelkramp i lapparna, att uppdatera recent events pa facebook. Saknar att fa goa sms fran mina alskade vanner. Saknar att vakna till framdukad frukost hemma hos maami, och lukten av appelpaj hemma hos mormor. Saknar att fa popup messages pa msn fran farmor... Saknar att fa ett sjukt tidigt telefonsamtal av min bror med inledningsfrasen "Leia sager att hon vill vara hos Becca - oj har ni frukost hemma forresten?" Spontanbesok pa motorcykeln av pappa. Saknar fnissiga spel- och vin kvallar med brudarna. Fika pa Siljan med Roger. Langar efter ren luft och tillrackligt vettig musik pa radion. Langtar hem... Men anda kanns det sa svart att snart lamna Kina. Denna gangen ar det pa riktigt - och det kanns. Mycket. Ska byta highlife lifestyle mot snabbmakaroner och lingonsylt.. En stor ny lagenhet centralt i en storstad till en liten vra ngnstans i Svedala. Billig taxi mot svettiga bussar. Ata ute pa schyssta restauranger en gang var trejde manad istallet for tre ganger varje vecka nu... Men denna gangen kommer det ske. Snart.

...Andreas till dig vill jag bara be dig att ta och komma hem snart tack! Jag vet att du bara varit borta i lite over 12 timmar, men jag saknar dig massor redan och den har lagenheten ar verkligen inte byggd for att vara sjalv i. Aterigen konstaterat. Den gapar tom efter dig. 7 sleeps tills vi ar hos varandra igen. Ingen tid alls anda sa lange. Laste att en nyforalskelse kan halla i sig upp till tva ar.... Den tiden ar passerad och jag ar fortfarande upp over oronen foralskad i dig, lovvi babbiss. Tack for att du finns dar for mig. Stottar, forstar, trostar, uppmuntrar, och haller om mig. Jag alskar att skratta mig kissnodig med dig!


Love doesn't make the world go round. Love is what makes the ride worthwhile.
Franklin P. Jones



Kommentarer
Postat av: Sara

Åh va jag saknar dig...när får man se ditt lilla söta ansikte igen?

2009-10-25 @ 19:06:07
URL: http://dalkullansara.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ååå jag saknar dig! Och allt kul vi gjort och kan göra.

2009-10-25 @ 20:34:32
Postat av: johanna

Och jag saknar hideandseek stones, syslöjd och att frosta av frysar. Och du borde verkligen skriva en bok damen! Du får liksom till det riktigt bra hela tiden! Skulle bli grymt! Knas att du ska komma hem...men underbart!

2009-10-25 @ 20:59:57
URL: http://jlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0