Solen skiner...

...Himlen ar bla.. Men kylan har kommit till Peking anda... Fin rimstart idag och sant ar det. Nu ar hosten har. Temperaturen ligger val kanske fortfarande runt 20 grader dagtid men mornarna och kvallarna ar riktigt kyliga nu och stotarna har satt igang. Det fick jag och Joanna verkligen kanna pa idag. Aj!

Igar lamnade gruppen for tillbakaresa till Sverige och jag motte Joanna som kom tillbaka med sin grupp efter deras rundtur. Kvallen spenderade vi forst pa Hatsune med sushifrosseri, sen gick vi vidare till D lounge och avslutade pa VICS. Eller nej. Avslutade gjorde vi pa ett akta kineshak typ klockan fyra pa morgnen. Lovley! Imorse vaknade jag av ett sms kl 08,59 "Halla halla! Ar du vaken?" En timme och trettioatta minuter senare hade jag plockat upp froken utanfor Howard Johnson Paragon hotel och vi var pavag till Xidan for lite shopping. Bra jobbat! Dagens inkop for mig bestod av fyra stycken halsband, tva par orhangen och ett armband och sedan senare pa Silkan aven tre filmer, ett lipgloss och en tolv-delad ogonskuggspalett. Allt for 114 yuan. Godkant prutningsresultat enligt mig sjalv. Nu sitter jag har och bloggar lite medans jag vantar pa att Andreas ska bli fardig med hans helt excellenta raksoppa och pa att Joanna ska bli klar pa hennes avslutningsmiddag och kommer hit. Planen for kvallen ar billig kinesmat, efter soppan, lite manikyr, pedikyr och forhoppningsvis kanske aven lite massage. Med andra ord - en riktigt bra kvall!


Man ska inte sorja over det man har bakom sig! Det ar battre att gora nagot roligt av det man har framfor sig.
Gunilla Dahlgren


Update; kopte ju en klocka ocksa - icke att forglomma. Totalsumman steg nu till 144 yuan.




Kommentarer
Postat av: johanna

Kan du inte shoppa lite åt mig med. Jag vill också. Jag vill till Kina. Jag vill titta på disney med er två. Jag vill inte plugga skatterätt!

2009-10-21 @ 16:31:37
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Natalie

Hej! Tänkte fråga hur varm/ kallt det är i Kina i Februari? Ska till Shanghai en månad och plugga mandarin. :)

2009-10-21 @ 21:27:06
URL: http://blackdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0