...vill inte...


Jag börjar med att utfärda en varning till känsliga läsare; Följande text kommer att innehålla extremt mycket gnäll.

Jag är sjuk! Och det hade inte kunnat kommit mer opassande. Började ju jobba igen i Lördags och har en super gullig och bra grupp på alla sätt och vis. Har haft riktigt kul tillsammans. Så går jag och blir sjuk! Dagen innan vi ska åka iväg. I kväll går tåget till Xian och jag kommer inte att vara med på det. Jäkla skit. Så typiskt. Har varit ledig i tre veckor och efter denna gruppen är jag ledig i två till, hade jag inte kunnat bli sjuk då istället?! Började känna mig krasslig igår redan efter frukost och sen gick det bara åt ett håll. På kvällen låg jag ihopkrupen i soffan och natten har bestått av feberdrömmar, ett jäkla snurrandes hit och dit och ett evigt springande till min nya bästa kompis, toaletten. Imorse när jag vaknade så hade jag panik - hur skulle jag kunna åka med tåget nu? Jag kommer ju smitta gamlingarna. Ska jag gå runt med ansiktmask? Hur ska jag kunna gå runt överhuvudtaget så yr som jag är?! Var rätt mosig i huvudet och mycket förvirrad vilket snabb förklarades då jag såg att min morgontemp var på 39,3. Bad Andreas att skicka iväg två sms åt mig. Ett till min guide Michael där jag ville han skulle skriva att jag möter upp honom senare och ett till mamma. Till mamma bad jag honom skriva; Mamma jag har feber. Jag mår inge bra, tyck synd om mig! Buhu vilket resulterade att en orolig mamma ringde för att kolla hur det var med mig. Jsg kommer inte riktigt ihåg vad jag sa, tror jag sov medans vi pratade.

Nog för att jag vet att man brukar få ont o kroppen då man har feber - med det här är ju löjligt. Nu har, tack och lov, min andra bästis Fenbid börjat verka men jeeeeeesus va ont jag haft. T.ex Vaknade från en feberdröm och bara skrek för att det gjorde så ont i höftbenet på mig. Senare skulle jag berätta om detta för Andreas iom att jag trodde jag hade drömt att jag hade ont, men då säger han att så inte var fallet. Jag hade skrikit och bett honom dra av mig benet för att det värkte så hemskt i det. Han valde att strunta i mina krav och smorde istället in höften med Fenbid i flytande form. Efter det hade jag somnat om. Tack.

Äh, känner att jag inte riktigt kan focusera tankarna som jag vill så det här blev ju verkligen mest bara dravell. Aja. Bitter är jag iallafall. Jag vill ha en packad väska och vara ute med min grupp nu, inte sitta i soffan och tycka synd om mig själv. Det blir verkligen inte alltid som man tänkt sig.

Avslutar med detta;

Symptom på svininfluensan
Symptomen på svininfluensan är generellt ganska lindriga och symptomen påminner i princip om vanlig influensa. Vanliga symptom vid svininfluensan är:

  • Feber och frossa (check)

  • Hosta och halsont (check)

  • Värk i kroppen och huvudvärk (check)

  • Diarré och kräkningar (check)

  • Trötthet (check)

Jag tror Kina fått sin första Svensk med Svininfluensa.


Kommentarer
Postat av: Jonna

Jag vill hemskt gärna flytta till Trelleborg med dig, men först måste du bli frisk från Svinis.



Ska vi göra något speciellt där!?=)

2009-09-08 @ 10:37:55
URL: http://jonnaahs.blogg.se/
Postat av: johanna...

Hmm, hade du inte varit den största hypokondrikern jag känner hade jag nästan varit orolig... Bli frisk!

2009-09-08 @ 11:10:59
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Jonna

Haha, just det, Gislaved har jag glömt. Undrar om vi är efterlysta där?



Vi är en farlig kombination.

2009-09-08 @ 11:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0