Let's get down to business!



Nu borjar det bli allvar har! Om tre dagar aker jag faktis ivag. Kanns helt sjukt! Idag ar det sondag, imorgon mandag, i overmorgon tisdag och sen pa onsdag ar det byebye Sverige for ett tag. Gott! Och igar gjorde vi sista betalningen med - harligt! Sa nu planeras det sista for fullt och det ar rena rama tomteverksta' stamningen har hemma. Okey, bara for att jag vet att ni sa garna vill det delar jag med mig av nagra delar av min checklista..

Flygbiljetter t.o.r Afrika (Sthlm-Nairobi, Kapstaden-Sthlm) check
Flygbiljetter Entebbe-Johannesburg check
Guidadad privattur i Uganda, betalt och klart check
Entry fees for Chimpanserna och Gorillorna betalt och bokat check
Bilhyra fran Johannesburg till Kapstaden check
Utarbetad fardvag typ check
Reseapotek check (hade 22 av 37 saker redan hemma!!hahaha)
Packningslistor check
Saker som bor kopas listor check
Bra att ha med sig saker listor check
For liten vaska check
For mycket packning ett ratt sakert check
Kamera med extra minneskort och batteri check

Saker som inte ar lika klara ar ju da visum, tagbiljett till Arlanda, invaxlade dollar, boende pa vissa stallen... Och saker tusen saker till. Men de tar vi som det kommer. I det stora hela sa ar vi ratt sa fit for fight maste jag saga. Kanns bra, kanns pirrigt, kanns..... Alldeles underbart faktikst. Det som bekymrar mig mest nu ar vad jag ska aka i till arlanda. Dunjackan gar lixom bort och tishan kanns inte som ett helt OK alternativ. Det tals att tanka pa. Till dess att vi ses/hors/lases igen. Ma gott. Nu ska jag ata upp min grymma kycklinggryta! Spiiiiicy!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jajuste hur gör vi nu med visum? Jag antar att vi kan köpa de andra på plats men nu det första till Kenya?

2010-02-07 @ 16:56:01
Postat av: johanna

Behöver inget till Sydafrika iaf=)



Å, tänk att ni kommer snart. När jag kom hit var det sååå långt bort, men tiden börjar tydligen gå...



Jaja, jag ville bara säga att jag längtar och att jag ska svara på ditt mail!

2010-02-07 @ 20:22:45
URL: http://ikapstaden.blogg.se/
Postat av: cisci

tomteverkstad här hemma oxå. crazy, allt som måste fixas innan man sticker till värmen. åh vad skönt de ska bli. synd att vi inte ses på arlanda. kramar

2010-02-08 @ 08:42:30
URL: http://cisci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0