Sjutton timmar...

...eller ettusensjuhundra svenska riksdaler. Jag håller på att kolla biljetter hem till Sverige i sommar och får snart krupp! Det är så dyrt att jag tror jag lägger ner, sorry Dalle ni får klara er själva! Jag vägrar att flaxa hela vägen hem så Aeroflot går bort, aerosvit med. Så........ Det lämnar mig antingen pank eller med en sjutton timmars transit i Doha, Qatar. Sjutton timmar. Det är länge. Jag har tidigare varit där som längst åtta timmar och då klarade jag av vila i bönerummet, massa kaffe, fika, halvrutten mat, korsord, tusen listor, taxfreeshopping, x antal toalettbesök, avsminkning, påsminkning, arton varv i flygplatsen, jätte många harpanomgångar, ännu fler hjärteromgångar, folkspaning och utläsning av en bok. En tjock bok. På fem timmar. Typ. Hur ska jag underhålla mig själv i tolv till? Går det? Eller ska jag bita i det sura äpplet och lägga till nästan tvåtusen och nöja mig med två timmars vänta i Amsterdam istället? Det tar emot att betala upp emot tiotusen för en t.o.r biljett när de normalt sett ligger på hälften.. Råd? Någon? Något? Jag är splittrig!

Kommentarer
Postat av: tess

kom heeem!!

2010-06-10 @ 18:30:47
URL: http://trescz.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag lyckades ju med 12 timmar i Cape Town, och där fanns det banne mig ingen tax free shopping så... Ladda datamaskinen med filmer, bara du kommer hem!

2010-06-10 @ 18:38:15
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: mamma

Finns inga alternativ. Du ska bara hem om jag så ska tömma spargrisen!! Och inte tar jag betalt för att du bor här heller ;) Jag, mormor och Leia längtar och Lucy väntar på att få träffa sin faster. Vad är 17 timmar på resten av ditt liv? Nada... Kram

2010-06-10 @ 21:51:57
Postat av: mamma

Finns inga alternativ. Du ska komma hem om jag så ska tömma spargrisen!! Jag, mormor och Leia längar och Lucy vill träffa sin faster. Vad är 17 timmar på resten av ditt liv? Nada..... Kram

2010-06-10 @ 21:56:05
Postat av: Jonna

Om du flyger inrikesflyg i Afrika vågar du flyga aeroflot:) kan du inte komma hem till midsommar istället?! Kram

2010-06-11 @ 00:43:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0