Jag bor i ett land med fult vader.



Det finns vackert vader.
Fint vader, bra vader, ruskvader och daligt vader. I Peking finns aven fult vader. Nar jag, sent om sides, slog upp mina melerade imorse var allt brunt. Eller for att vara rattvis, brun/gult. Eventuellt ruttet orange. Hela sovrummet hade ett sken av oken och det smakade Uganda i munnen. Forklaring till detta, sandstorm. Varje var drar det in otaliga sandstormar fran gobioknen over stan och gor den brun. Staden Bruno (Purjo! - DET maste vara anledningen till att Adde verkligen alskar peking!). Och sjalvklart blaser det aven massor. Andra sandstormen idag sen jag kom tillbaka hit i fredags sa nu ser jag verkligen framemot det som kommer efter. Varmen.

Kommentarer
Postat av: Mariah

Det där såg inget vidare värst skoj ut. Heja våren istället! :)

2010-03-22 @ 18:34:43
Postat av: Joanna

jag tänker vara ego och gissa att det är mig du menar. hahahaha! tycker det låter mycket logiskt. bruno liksom, så självklart.

2010-03-22 @ 21:05:16
URL: http://joannaland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0