Har jag berättat om



...kalken och min väska?
Kanske har jag skrivit om detta redan, men de kvittar - då tar jag det igen. En av mina julklappar förra julen var en detoxkur, som jag önskat mig, innehållandes massa olika pulver, oljor, och annat hopkok som man skulle ha i sig. Inte gott. En av dessa läckerheter var en stor burk kalk som man skulle dricka tillsammans med ljummet vatten en halvtimme innan frukost för att få en bra pH-balans i kroppen. Detta tillsammans med allt annat som det innehöll ville jag självklart ha med mig tillbaka till Kina, så jag packade ner det, så klart. Flygresan gick bra, mellanlandning i Helsingfors, tjopp tjopp, men när jag kom fram till Peking vart jag utan väska. Skit också tänkte jag - tur att man är svensk och har bra försäkring, två tusen plus och cirka ett dygn senare kom väskan och knackade på dörren hemma på Baiziwan Lu. Fylld av........ Kalk. Antagligen har väl burken gått upp, trots min ihop bindning, och läckt ut vitt pulver (= suspekt= försenad väska!) eller så fastnade väskan någonstans, blev kollad och sedan har de som kollat väskan inte satt ihop burken ordentligt.. (=dumt =förstörda grejer!) Hur som haver. Kalkigt var det och väldigt svårt att få bort. Väskan är fortfarande vit inuti. Kom och tänka på detta då jag öppnade väskan igår och insåg att nästan all min ansiktstvätt exploderat och läckt ut. Livet är roligt nästan jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0