Jag är fantastisk


Idag var jag en av dom.

...makalös och grym! Jag cyklade både till och från jobbet idag! Shout out to self, thank you thank you! Ni som inte varit i Kina kan ju sitta där hemma och tänka att det gör ni också och what's the big deal.. Ni som har varit här, ni lär ju hålla med! Trafiken i denna stan är galen för att underdriva. Detta är även anledningen till att jag tidigare inte cyklat mer än något varv runt huset men imorse fick jag nog. Trött på att behöva vänta på och stressa över taxis så hoppade jag upp på hojen, inte mycket högre än en trehjuling och drog iväg. Jag är något av en maniac i trafiken, då måste erkännas. Tar sats skriker hooooooooooooooooooooo i en hög pitch och sveper mig runt sophögar, hundar, bilar, andra cyklar, moppar och hönor. En bikande fara med blont hår. Jag såg så farlig(t het?) ut att jag fick en lastbil med ungtuppar, ei. tonårskineser, att nästan köra ner i stinky river då de såg mig. Tuuuuuut!

Note: Bilden hör inte till dagens händelse, hade jag tagit en dagens cyklar så hade det varit mer naket, mindre jackor. Något färre munkar. Massa fler bilar.

Kommentarer
Postat av: Cykelpolisen

Hej, detta är ett inlägg från Pekings cykelpolis. Vi har fått uppgift om att det var du som körde ihjäl en liten städtant ca 1,50 m lång med efternamn Wang från Hebei provinsen på tisdagsmorgonen. Var vänlig anmäl dig på närmaste polisstation så att vi kan låsa fast både dig och cykeln. Ha en fortsatt trevlig dag

2010-09-07 @ 13:27:23
Postat av: tess

verkar som att du borde lära dig lite cykelvett minsann! köra på en liten oskyldig tant så där, usch! och förresten, ja, jag var på charter! haha.

2010-09-07 @ 13:35:55
URL: http://trescz.blogg.se/
Postat av: mamma

Utifrån din beskrivning av blondin i trafiken så förstår jag att det inte var "hjälm på"!! Tufft gjort gumman men var rädd om dej.....Jag VET hur trafiken är i kinalandet!!! Kramis



2010-09-07 @ 15:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0