Märkligt det här




Besök i Bangkok.

...med lukter.
Igår när jag var ute och rejsade med cykeln så insåg jag vad den här stan stinker. Missuppfatta mig rätt. Det är en grym stad, men den luktar verkligen jätte illa. Ofta! Idag när jag återigen tog mig fram genom Pekingsgator på lilleman så kom jag att tänka på det igen. Fast på ett annat sätt. Då jag sladdade i på Baiziwan (min gata) så började jag i en väldig hast tänka på Thailand med närme destination Bangkok och framför allt Khao San Road. Där stinker det också. En positiv stank. Så där, fast alltså inte i Thailand utan på min gata, cyklade jag i godan ro och insöp lukten av kloak, urin och surnad mat och log. Ahhh, ljuva tider. Thailand. Och trust me, that's a first. Tänk vad en lukt/stank/doft kan påverka ens sinne.

Kommentarer
Postat av: A

I know, pratade precis med Hof om det häromdagen.Det finns inget som kan trigga mitt minne som en doft, det sätter en hel situation och känsla i spinn

2010-09-12 @ 16:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0