Med flaggan




...som mitt vapen
, drar jag fram genom Peking. Jag kom i tid till flygplatsen imorse, de landade 09.05, men det var långt ifrån med marginal! Efter att letat taxi i fyrtiofem minuter, ett antal panikiga samtal, ett flertal svordommar och massa fotstampande så stannade tillslut en vänlig själ och tog upp mig. Skynda dig för tusan, jag e assen! Kör du snabbare än alla de andra dubblar jag betalningen! Huh sa chaffis och tryckte gasen i botten. Han körde inte snabbast, inte alls, men dricks fick han fast det var ärligt talat mest för att jag inte hann vänta på växel. Han såg glad ut... Gruppen verkar va' go o gla' och det är en man som jag faktiskt haft i grupp tidigare. Skoj. Snabba var dom också vilket gav mig fyra timmar oväntad ledighet. Gott, Stabben hägrar. Kanske återkommer när kaffet slagit in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0