Tyfonen i


bilder från China Daily, en tyfon drog in över Shishi.

...Shishi shi. Jag har ju helt glömt att berätta. Natten till i Fredags fick jag 04:46 ett meddelande av en något oroad, för tillfället, särbo som skrev "Hur går det älskling? Här går det inte att sova, det blåser världens sjukaste storm här utanför. Saknar dig." Av någon märklig anledning svarade jag "Hmm kanske tyfon?" Dagen därpå fick jag ett nytt meddelande där det stod "Det var tyfon inatt, bekräftat." kort följt av ytterligare ett meddelande "Alltså vi gick precis ut, skit mycket träd har blåst ner! Helgalet!" Dagen efter stod det i tidningen om tyfonen som dragit in över den pyttelilla skitstaden Shishi, där Andreas befinner sig. Tydligen en 8:a av 10 vilket innebär att det råder totalt utegångsförbud alternativt evakuering. Över 100,000 människor ekavuerades, tre personer dog. Texten från China Daily kan ni läsa här. Obehagligt!

Kommentarer
Postat av: Mariah

Men fy. otäckt!



ja, jag tänkte att jag ju va tvungen att testa. tror bestämt att jag gillade de röda lipsen. :-)



har för mig att det är ylva skarp som gjort ljusstaken. måste fråga vickan!

2010-09-12 @ 17:59:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0