Independence day


Trettionde April, valborg. Här i Peking är en stor sandstorm på väg och ett mörkt moln rör sig snabbt in mot staden i rena Independence day andan. Det är nästan nattsvart/brunt/gult ute, om det kunde vara eller fanns något kallades nattgult... Hade jag haft batteri i kameran skulle jag tagit kort. Är ni nyfikna kan ni googla sandstorm beijing, då får ni en klar bild av hur det ser ut här utanför fönstret. Fönstret jag är rädd kommer blåsa in just any minute now. Gardinerna svänger runt trots att allt är stängt och det är ett gult dis i hela lägenheten. Vittvätten får vänta, ja. Dessutom ringde Joanna nyss från flygplatsen och meddelade att dem är fast på obestämd tid, due to the sandstorm. Hu-fkkin-ray! Stackarna.

Middagarna som avverkats i helgen var riktigt trevliga med all-in Yunnan mat och hutonger (ingen sushi..). Kul att träffa Deniz och Stefan, hoppas de blir fler gånger. Kameran var med men tog semester och stannade kvar i väskan så bilder blev det inga. Btw ska jag i väg på Strawberry festival i Pingu imorgon, något jag ser fram emot! Kan inte säga att jag känner till några av artisterna direkt men det kvittar. Vädret lovar sol och värme och en dag utanför staden blir grymt! Juliette Lewis spelar i dag och erkänner att jag gärna hade varit där redan nu men det blir hemmakväll med film och Mochi. (och Joanna!?)

Jonna, jodå - det kan du visst göra! Ta ledig nu.. Johanna, jag kommer hem ngn gång under Juni månad. Obestämt datum ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0