The jealousy




Nej, nej. Varför, herregud varför skulle jag vara avundsjuk? Avundsjuk på att Andreas är i Hongkong i trettiotvå graders värme och möter upp gamla goa vänner när jag sitter här. I soffan hemma hos mamma och tittar ut över en vackert askgrå himmel och funderar på om jag lär ta på mig både stumpor och långärmad tröja i dag eller om det räcker med bara strumpor.. Till övriga kläder, ja. Varför skulle jag vara avundsjuk på att han får insupa den härliga stadspulsen, njuta av god mat, och av ja... Hongkong helt enkelt. Nej, finns ju ingen anledning alls. Jag unnar honom detta. Absolut!

-----

Okey, det gör jag. Unnar honom lite trevligheter och om sanningen ska fram så är han där på business-trip men fan! Jag hade gett min högra lilltå för att få ut och resa lite! Det rycker i varje liten nerv i min kropp. M å s  t e  u t  o c h  r e s a! Hur ska detta gå?


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag undrar vad det är med det där landet, landet Kina, som gör att man bara längtar tillbaka? Tillbaka till HongKong, Peking, Yangshou (?), Xiamen.... Är också avis på Andreas även om jag unnar honom det :)

2011-08-17 @ 14:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0