Mitt 2010, andra delen








JULI
Sverige runt på 8 dagar. Nästan. Körde turné efter att landat i hemlandet. Stockholm, Göteborg, Köpenhamn, Malmö, Höllviken och Örebro. Landade i Leksand. Vädret var fanstastiskt, sällskapet tres bien och uppleverserna likaså. Bäst denna månad var den gemensamma 25års festen. Underbart härlig! Piratfest, tipp. Zornmuseet, topp. Bästa sommaren helt enkelt, utan att ens ha semester.






AUGUSTI
Oh, busy month. Good month. Bilbingo, Göteborgs-weekend. Indien resan bokades. Nytt pass hämtades. Falu koppargruva besöktes = unesco check! (vart är de bilderna??) Massa badande i Siljan. Majas kräftskiva. Mys med familj och vänner. Re-lax upptäcktes. Återfärd till Peking efter att jag precis inte missat planet. Välgörenhetsmiddagar och sushifest. Picknick i parken och lazy days vid poolen. För mycket is-kaffe och en besatthet av låten walking on air.






SEPTEMBER
Åt ryskt. Drack ryskt. Var på hutongfest. Jobbade, jobbade, jobbade. Säsongen drog igång ordentligt. Besökte Xian, Guilin, Yangshou, Shanghai och Suzhou. Min poströst skickades iväg och valet tog slut. Jag började cykla mig fram genom the city och jag hade den största blåsan ever på min stortå. Jag var dessutom helt hooked på Twilight. Tanken av att en Ipad var ett must have upptog en stor del av min tid.








OKTOBER
Hann säga hej och få en puss av Andreas i Tongli. Jobbade. Jobbade lite till. Jobbade och hade resor = jobb. Besökte samma städer som i September * 2 plus Kunming, Dali, Lijiang, Zhongdian och Guangzhou. Fick positivt mail från Vagabond. Gick på världsutställningen i Shanghai där jag hann få till ledig tid med Andreas och kämpade mig fram till en Dalahäst. Kinakulla = a fact. Åkte till Vietnam. Mycket kneg men ändock en riktigt fin månad!







NOVEMBER
Första halvan spenderades i först Vietnam och sedan Kambodja. Helt underbart! Uppfyllde en dröm - att besöka Angkor området. Senare delen gick mestadels åt till att försöka aklimatisera katten och att fundra över jultider och advent. Fixitrix i lägenheten och äntligen lite chill! Fler välgörenhetsmiddagar. Vinkvällar på daole och filmfestival med modevisning. Fick dessutom finbesök av Jocke och Ida och lyckades klämma in en sista champagne brunch.









DECEMBER
Jul, jul strålande jul. Julmusik dånade. Hjärtan och tomtar regerade. Åkte till Sverige för att få snö och julkänsla. Hann med mycket familj = bäst. Lussetåg, shopping, julbak, julbord. Jul, jul, jul. Icke att förglömma - julklappar. Åkte tillbaka till karl och katt och fejjade lägenheten tokmysig. Gick crazy på Nurenjies xmas section och köpte en 2.4 meter hög gran. Julafton. Nyår. Skype vi tackar dig. Galej, klänningar och glitter - åh du underbara högtid! December var över all förväntan. Både min, Andreas och säkert även mammas.


Kommentarer
Postat av: mamma

Jag läser och beundrar, begrundar och förundras. Är det MIN dotter som gjort allt detta?!?! Vilka fantastiska upplevelser och sååå fina bilder. Och din kärlek till familjen och dina vänner. Du har ett stort hjärta Rebecca!!Och du har så rätt...december var nåt alldeles extra i år =)

Älskar dej gumman!!!!

2011-01-06 @ 13:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0