Self-pity

Dags för några rader om hur synd det är om mig... Håll i er. Från att jag satte foten i Kinaland igen efter min Sverige visit har sak efter sak bara krånglat. Seriöst. Först tre veckor av dunderförkylning eller megainfluensa eller vad det nu var. Feber, ont, hosta, snuva, allmänt blaha. Hostan och förkylningen är fortfarande kvar trots diverse kurer så har inte fått en hel natts sömn sedan den 21 december. Tidigare i veckan vart jag matförgiftad. Bunden till läghenheten på heltid precis samma dag som Pingguo hissbestämmarna tog belsutet att borra i/på/under/över/runt hissen precis ovanför min lägenhet. Dessutom är det så torrt och jäkligt här (det kommer blåa blixtrar när man tar nyckeln mot låset för det är så torrt. Stötimun = check) så att gå runt på mina fötter är som att gå runt på öppna blödande sår. Nu har även självsprickorna kommit till händer. Underbart att diska. Mina fläckar i ansiktet har de senaste dagarna spridit sig och är fler än någonsin så det ser ut som jag har vattkoppsärr eller liknande all over. Och nu, sist men inte minst, precis nyss. Cirka en timme sedan hängde sig ryggen. Jag skulle gå upp och hämta ytterligare en tablett för min huvudvärk (!!!!) och då bom bom kom jag inte ens upp ur sängen. Så nu ligger jag här. Förbannad och kissnödig och har precis avbokat städerskan. Fan. Ibland är livet helt fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: mamma

Stackars du!!!! Tycker verkligen synd om dej. Du får lägga katten på ryggen så du blir varm, en till alvedon, och sen ta dej till ngn bra ställe för lite hand o fotmassage. Då kanske du känner dej lite bättre sen. Och så NuSkin förstås!

Kram. Balabbjo!!

2011-01-13 @ 09:22:43
Postat av: Ida

låter inte alls kul ju!! krya på dig nu! kramar Ida

2011-01-13 @ 10:43:26
Postat av: Marlene

Hej Rebecca.



Länge sen! Jag är på kontoret, men måste bara få dela detta med dig när du upplevar dessa problem med huden.



Fläckarna i ansiktet har jag 15 års erfarenhet med :-S Det kallas 'atopisk eksem' på danska o norska.. O kommer jämt när det är kallt och torrt ute. Balancen i fett-lipiderne i huden störs och huden SKRIKAR på fukt/fett. Man får plamacher på huden, som häver sig - blir torrt och sen flasser... Om detta stämmer med din upplevelse, då måste du göra följande: Ta bort al make up från ansiktet och smörja fläckene med tx Helosan (kolla på nätet) Detta fungerar som en fukt/fett-innslutande - lägger sig som en barrier på huden. Tvätta alla kläder och allt tyg (sängen) i parfymfritt medel. Se till att få sova o äta bra! Tror inte det är smart med NuSkin just nu - när först det har kommit måste påverkningane utifrån vara minimala för att återställa huden. Även produkt, som du bruker tåla går inte att använda för tilfället om man vil helas asap :-)



Personligen händer detta för mig pga: vinterkyla, torr hud, dehydrering, parfymerade produkten, obalans i sömn och mat, stress osv...



Du kan evt. läsa på http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-anvanda-lakemedel/Sjukdom-och-behandling/Behandlingsrekommendationer---listan/Atopiskt-eksem/



Hoppas du mår bättre snart!!



Kram M

2011-01-13 @ 13:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0