A few days difference, week 21/22




Nu väger fostret cirka 360 gram och är ungefär 27 centimeter långt från hjässa till häl. Ögonbryn och ögonlock är fullt utvecklade och fingertopparna täcks av naglar. Du får börja tänka på vad du säger – bebisen kan förmodligen höra dig! Du kan kommunicera genom att prata, sjunga, eller varför inte läsa högt? Vissa studier indikerar att bebisar suger starkare när de lyssnar på en bok de ofta hört i livmodern.

-Info från babycenter.com

Intensiv vecka, minst sagt! Packat, packat, packat och packat lite mer. Flyttlasset gick tidigare idag med tjugosex stora kartonger och tjugofem ting som inte kunde packas ihop som typ kontorsstol, bokhylla, lampa... Lite sånt. Så jäkla skönt att det done! Nu har jag cirkus en vecka kvar här innan det bär av mot Sweden och jag längtar som en galning!! Ska bli naaaajs! Hur som, I skrivande stund sitter jag och väntar på att min mat ska knacka på dörren och att John ska komma och hämta vår älskade vespa som bör säljas. Var ute på avskedstur med den igår. Buhu - you'll be missed dear Vesp!

Jag vet att vissa av er är nyfikna på vad vår lille kung-fu shifu är för någon och jag veeeeet att jag skulle skrivit redan igår, men på grund av tok mycket att göra skippade jag datorn. Vi (jag och mitt husband to be) kan iallafall stolt få presentera sötnöten och meddela att Emma Billibjonka, du kan behålla din ringtå! Det är en liten pojke som ska komma skall, mys faktorn är extrem! Nu är det pojknamn i hundranittio som snurrar dag och natt i mitt huvud... Har ni några på lager? Förslag är alltid trevligt! Nu kom maten! Ciao!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Har väl en lista på 120 stycken som ska presenteras under dunder och brak med powerpoint och diverse andra pinaler när ni kommer hem.

2011-06-13 @ 15:58:36
URL: http://jlu.blogg,se
Postat av: Sandra

Gratulerer med gutt´n! Jag röstar på Ivar, efter morfar Ivar du vet. Om man heter Ivar så kan man nog inte vara annat än snäll och rar, och veta var de bästa ställena att plocka vildhallon och smultron finns.. Klem på er!

2011-06-13 @ 16:39:18
Postat av: Emma Billebo

PHU!

haha

2011-06-13 @ 22:07:04
Postat av: Maja

Åh vad kul med en pojke!:)

2011-07-03 @ 15:57:36
URL: http://mcaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0