The beginning of Memory







Har faktiskt haft lite ofrivillig bloggpaus de senaste dagarna, datorn rök ihop. Tack tack tack för ett års garanti och geniet EricApple Store här i stan! Nu är den fixad och helt underbar igen! Ish..

Sedan sist har vi haft fullt upp med all packning och även fast vi klappat över tjugo kartonger, packat två postsäckar med släng och en med skänk, fyllt tre lådor med sälj och börjat montera ner diverse så känns det inte som vi kommit någonstans, what so ever! Jävla flyttskit. Roligare var ju att Andreas fyllde tjugonie fina och firades av mig och liten, som bilderna visar. I flyttkaoset hade vi inte så mycket här hemma men tidigt tiiiiidigt bjöds det på liiite frukost på sängen med rätt antal ljus och paket nummer ett. Senare på förmiddagen bjöds det på större mustigare frukost och en något bättre, något up-gradad present. Peace and Love, yeah! (någon som ska dit på onsdagen och kika Kings Of Leon och Lykke Li?) I slutet av dagen kände jag mig rätt hemmatam och tog det stora klivet in i pre-mamma livet och bakade en tårta. Det är fasen inte ofta, men populär vart den!

Ultraljud har vi varit på och allt ser kalas ut förutom att liten ligger upp och ner, tydligen något som kallas Breech position på engelska men som på chinglish låter typ bleeeshcshk pooosisssioon, så det var lite svårt att fatta där ett tag men en sökning på bridge position ledde oss tillslut rätt.. I vart fall ska tydligen jag göra samma sak nu, ligga upp och ner, genom att ligga på en lutande strykbräda (tänk ena kortsidan mot golvet och andra upplutad mot typ en soffkant) med huvudet nedåt och spretandes med benen.... M, vi får väl se hur det blir med det ja...? Datumet flyttades dock bak tre dagar, så tjugotredje oktober är det som gäller från och med nu vilket innebär att mina preggo/veckuppdateringar kommer uppdateras varje söndag istället för torsdag. Vi har också tagit reda på vad det är för liten filur som kung-fuar där inne, tjej eller kille - vad tror ni? Resultatet av det delar jag med mig av det söndag så Stay tuned och ni som vet kan ju kanske hålla inne med det tills dess, eller?

Kommentarer
Postat av: Emma Billebo

Jag är 100% säker på att det är en kille! Jag kommer att hugga av ringtån om det inte är det..

Så...att.. det vore ju kul om jag hade rätt!

2011-06-10 @ 17:50:49
Postat av: Jenny

Tror att det är en liten tjej där inne :)

2011-06-10 @ 18:21:43
Postat av: Jonna

Ladyboy

2011-06-11 @ 14:11:57
Postat av: Johanna

Jag är tyst. Mycket svårt, men tyst är jag.

2011-06-11 @ 23:37:23
URL: http://jlu.blogg,se
Postat av: Mariah

Jag gissar att det är en giiiirl! :-)

2011-06-12 @ 02:41:35
Postat av: Jonna

Johanna - det är väl inte svårt att vara tyst, bara att inte säga ngt!;) shhh!

2011-06-12 @ 10:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0