Up up and away


Alright, nu flyger vi igen...

Usch, nu börjas det igen. Ifrånvarandet. Ni kanske börjar tröttna på mitt tjat om detta - men tro mig! Jag börjar tröttna på situationen! Idag åkte Andreas ner till Xiamen, där han nu mer har sitt kontor och kommer spendera en stor del av våren. På Torsdag åker jag till Vietnam och från och med då är min säsong i full gång med resor. Kina, Indokina. Så, som vanligt kommer vi ses alldeles för lite och jag gillar det inte. Inte ens en liten bit.. Nu, tack och lov kommer han att åka till Thailand och möta upp mig till min födelsedag då vi kommer att spendera en helg i Bangkok - men sedan är det en månad tills vi ses igen. I några dag tills det blir ytterligare en månad. Frustrerande som fan och ärligt talat funderar jag på om det inte är dags för mig att lägga min reseledarkarriär på hatthyllan ett tag och flytta ner till Xiamen och vara där med honom.. Väl värt att tänka på för att slippa all ångest och all ledsen ensamtid som bildas i den situationen vi idag har. Vad tycker ni? Har ni några vänskapliga råd?


En bild från då jag var med Andreas till Xiamen i Maj förra året.

Nåväl. Helg är det, men det blir lugnt för mig. Alldeles för mycket att stå i. Ursäktar jag mig med i vart fall! Sanningen kan vara att jag kommer tillbringa resterande tiden, kl är 19:12 här nu, av denna Lördagskväll i soffan gloendes på Solsidan. Och ta tag i mig själv först imorgon. Vietnam och Kambodia plugg står högt på listan av to dos.

Nu - till varför jag skriver. Surfade runt lite på nätet idag och hittade en, för mig ny blogg som skrivs av en svensk tjej som bor i Shanghai. Och jag tänkte tipsa er om denna. Jag själv skriver ju rätt lite om själva Kinalivet som jag lever, kanske för lite? - medans hennes blogg är mer fokuserad på detta.. Så är ni nyfikna på hur vi Kinabor har det tycker jag ni ska gå in och kika här.

Trevlig Helg på er där ute!

Kommentarer
Postat av: Natalie- It's all about attitude

Vilken läcker blogg du har!

Och du skriver intressant för övrigt.



Ta hand om dig, kram!

2011-03-06 @ 00:30:44
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: sara ♥

t'nkte bara titta in och säga att jag tycker att du har en mysig blogg (tror inte att jag har skrivit till dig innan).



Även jag är gränsänka hela veckan så vet hur det känns :-)

2011-03-08 @ 05:19:55
URL: http://lifeinshanghai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0