Way up high



Så fkking trött! Ugh. Idag är en dag då jag helst hade sagt upp mig och slutat jobba. När jag inte jobbar. Skumt det där. När jag väl är med gruppen trivs jag rätt bra, är glad och pigg men så snart jag kommer in på rummet blir jag ett aggro utan dess like. Sur och hatisk. Tur att jag är själv! Hur som helst, befinner mig i Lijiang för tillfället. En av mina absoluta favorit städer i Kina. 2400 meter över havet och urmysig! Under dagen har jag njutit av klarblå himmel, ren luft (!!!!!!) och 30 graders värme. Sweet. Dock har vi befunnit oss i en buss på väg hit fyra-fem timmar. I en buss med stekande sol mot fönstren som färdades på olagligt skumpiga vägar och jag funderar på hur hälsosamt det kan ha varit för lillos. Hmm. Fantastiskt ohälsosamt för min rygg iallafall, kan knappt gå rakt helt sanningsenligt. Fraktur? Nää. Men drygt är det i vart fall. Dock var utsikten från bussen magisk så jag borde inte klaga.. Men jag kan inte riktigt hjälpa ensamma aggro Rebecca som anfaller tangenterna. Känner mig mystiskt schizofren, och känner att det kan visa sig i inlägget. Nu är det dock min Marie Antoinette säng som lockar, och jag lyder.

Kommentarer
Postat av: Robert

Lijiang är riktigt mysigt, men det som gjorde starkast intryck av mig i dom trakterna var Shangrila och bäst av allt var nationalparken Pudacuo. Otroligt fint ställe på ca 3500 meters höjd över havet.

2011-05-11 @ 09:57:03
URL: http://www.mittensrike.se
Postat av: rebecca

Hej Robert! Va kul att du läser (tydligen iaf läst en gång) min blogg! Ja, Shangrila är nästa stopp dit vi åker i övermorgon och det är som du säger, toppen! Pudacuo har jag dock inte besökt ännu, men låter som en stad som jag får sätta upp på "besöks-listan"!

2011-05-11 @ 10:11:52
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0