Första anhalt, Shanghai

Då var hemresan till Sverige påbörjad. Redan klockan fem imorse började jag snooza alarmet på mobilen för att efter visst pust och stön ta mig upp och påbörja dagen. Nu är vi framme vid första anhalt, Shanghai dit vi tog snabbtåget från Hangzhou och har checkat in på ett Hotel på flygplatsen. Smidigt värre! Medan Andreas är på möte inne i stan har jag och Leopold lärt känna resenärer, städtanter, vakter och annat folk som befunnit sig på Hongqiao International Airport och hängt läääänge vid stora fönster och tittat på ussa (bussar), tassi (taxi), (papoobiiiiiiil) (polisbil) och miji-uss (mini-buss). Nu slumrar han dock sött i sängen bredvid mig - utslagen efter allt spring och alla intryck. När han vaknar ska vi ta tunnelbanan till Shanghai zoo och titta på giraffer. Leopold har lovat att vara snäll heeeeeela flygresan imorgon om han får se en giraff, så låt oss hoppas vi hittar en!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0