GLAD MIDSOMMAR

 
Glad midsommar önskar jag er alla och hoppas att ni hade en riktigt trevlig gårdagsafton. Trots de hundratals mil jag befinner mig allt som har med svenskt firande att göra så ställde även vi i familjen Andrén till med en mindre bjudning. Sill, potatis, knäckebröd, gubbröra, janssons frestelse, köttbullar, paj, jordgubbar, snaps och lite därtill stod på bordet och vi som kunde sjöng "Helan går" till de utländska gästernas blotta förskräckelse (dryckesvisor och mat, why??? Ehum.... Därför?!). Nu är det dock slut på aftonen och dagen är här med huvudvärk och städning att ta tag i, vilket jag redan borde gjort för några timmar sedan... Men men, any minute now, aaaaaaany minute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0