Den bästa av kärlekar

Tänk att jag fick mitt namnsdagsfirande ändå. Utan att min mister ens läst min blogg (påstår han). Medans jag var inne och la våran lillgrabb för natten, vilket gärna tar en stund, så fixades och trixades det i köket och då jag kom ut från sovrummet lite lätt sömndrucken (jepp somnar mycket ofta under läggning) så möttes jag av dukat bord, färska blommor, en flaska gott vin och färdiglagad mat. Mycket bättre än så kan det knappast bli.
 
Imorse vakade vi dock ganska trötta, dels på grund av den arla morgon stund det var men även tack vare gårdagens sena sengång. Dock körde vi gång i högt tempo och tog oss tidigt iväg till en typ av super-sale. Fem stycken franska klädmärken som sålde ut säsongens kläder för att göra plats för nytt. Allt 10 RMB / plagget (vilket är ungefär samma i SEK). Dock var vi trots vår tidiga start lite väl sent ute för då vi kom till lokalen på gick ett totalt madness! Människor med högröda ansikten och något vilt i blicken slängde sig fram och tillbaka som djur mellan de olika klädstationerna, alla med stora påsar i händerna där de samlade sina kap. Näääääe, detta går aldrig tänkte jag och var nära på att ge upp i förtid. Då hörde jag min vän Bayley gastandes i ett hörn där hon viftade med ett par snygga badshorts till Leopold vilket fick krigarinstinkten att vakna till liv och jag gav mig in i jakten efter det bästa bytet. Efter 3 kilo svett, x antal armbågar i huvudet (jag körde på golvtaktiken där jag mer eller mindre kröp på golvet för att komma åt kläderna underifrån), en fjärt i ansiktet gav jag dock upp. Är ändå rätt nöjd över resultatet på 13 nya plagg till mig och Leopold. Bayley vann dock krigarpriset då hon släpade sig därifrån med 47.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0