Och vinnaren är........

Ingen! Neeejdå, bara skoja. Roger är tydligen den som känner mig bäst, och därför vinner han också denna tävling. Till er andra, dååååligt! Jag måste få säga att jag trodde ni skulle scora lite bättre. Men de är okey, tycker om er ändå. Kanske inte riktigt lika mycke som tidigare men fortfarande godkänt mycket - ungefär på samma nivå som era resultat.

Okey, nog om det! De rätta svaren nu då. Man kunde som mest få 1poäng på alla frågor förut om på fråga nr 3, där kunde man få 2 poäng eftersom jag var ute efter två saker. Vissa av er (typ alla) har svarat rätt, fast fel. Alltså; Om ni har svarat något som faktiskt stämmer in, men som inte var de svaret jag hade tänkt, så får ni ett 1/2 poäng. Rättvist? Javisst!

Okey, here we go!

1. Va har jag för tvångst tankar gällande bloggandet?
-
Ja, där var de ju alla utom Johanna som gissade rätt. Jag måste alltså , det första jag gör när jag sätter mig vid datorn, kolla allas bloggar  i en speciell ordning. Råkar jag skriva in fel bloggnamn så måste jag snabbt köra upp handen för skärmen och fort som tusan trycka ner fönstret...
2. Vilket ting lånar jag helst inte ut?
-
Där var Jonna den enda som var rätt ute, jag lånar helst inte ut min rakhyvel... Varför? De har med nästa fråga att göra...
3. Vad har jag väldiga problem med / fobier för? Två saker, och de är inga djur!
-
Ja, de första är hår... Jag avskyr verkligen hår, huvudhår är okey, men jag fixar inte att ha håriga ben och jag tycker de är super äckligt med hårborstar som är fyllda med hår, därför jag enbart använder min kam. De allra äckligaste är då när ngn lånat min rakhyvel och den sen är lämnad med massa hår, då får jag lite panik. Om de är ngn som umgicks med mig under min extensions period kanske ni kommer ihåg att jag under den tiden fick total panik då och då över att jag gick runt med någon annans hår i mitt hår. Vilket jag också väldigt ofta vart retad för... De andra är leverfläckar. Jag vet inte varför men iih! Jag gillar dom inte! Jag vet att jag själv är begåvad med ett par stycken, den fulaste är på ryggen så jag inte kommer åt den, o de är lika bra det... Utpluppande leverfläckar är värst. Har tom ratat en kille jag dejtade för ett tag sen pga äcklig leverfläck. Okey, detta var det tydligen ingen som visste. Men alla!? (osäker på dig där Johanna.. Skrev du "trappor?" som förslag eller skrev du "trappor?" som 'de låter märkligt'...) Hade koll på min trappskräck, så de har ni fått 1/2 poäng för. Flygrädslan finns kvar, men jag tycker att jag arbetat bort den så pass bra att den inte ens ger poäng. Hurra för mig!
4. Vem var min första förälskelse? O nu syftar jag varken på Tomas Ledin eller Tomas Brolin, utan en i samma ålder...
-
Meeen hallå! Var de ingen som kände mig när jag var typ 10, 11, 12? (Okey, varken Roger, Adde eller Johanna gjorde det, men ändå) Jonna... Renklint!? Kom igen - där är de bara du som varit o trasslat!! Säger namnet Marcus Eklund er någonting!? Jag hade världens förälskelse på honom från typ 4:an till 6:an!!! Sorry Rogga, de var inte du - men jag vet att jag inte var din första kärlek heller så jag hoppas att de känns okey ändå!? =P
5. Vad kallade jag min lillebror när han låg i mammas mage? Och även ett bra tag efter att han ploppat ut.....
-
Jag är faktiskt sjukt förvånad över att du visste detta Roger, hur kommer det sig!? Men ja, rätt svar är Lisabet! Jag var Madicken när jag var liten och då skulle självklart bäbisen vara Lisabet! Andreas..... Korven, de var mammas "smeknamn", vet inte ens om de går under den kategorin, på mig.... Men tack för att du drog upp det.. =/
6. Vad är det jag inte tål när andra gör? (Som de måste få göra, så jag skäms över att bli sur över!) De är när ngn gör detta på ett visst sätt som jag blir på skit dåligt humör.
-
Ja, här var de bara Adde som hade koll. De svaret jag var ute efter var när någon hostar ynkligt. De gör mig fullkomligt galen. Finns nog ingenting som kan irritera mig så mycket!! Om det ska hostas så de vara en rejäl host som kommer ända nerifrån botten av lungan. De ska vara så man själv riktigt känner hur ont de gör i både bröstet och ryggen när någon annan hostar. Då är det okey.. Men! Sen så har ni ju rätt i att jag verkligen hatar folk som går långsamt och jag inte kommer förbi. Jag kan nog verkligen bli pensionärernas och barnvagnarnas värsta mardröm när jag är på de humöret... Så ett 1/2 poäng till de som svarat när folk går långsamt. Andreas, ledsen men maxpoängen på frågan är 1 poäng - så du kan tyvärr inte få 1 1/2 här. Sorry.
7. Vad är mitt problem när det gäller good vs. evil. Tänk typ Tom & Jerry.
-
Jonna, hur kunde du inte förstå frågan!? Jaja iallafall gjorde ni andra de, vilket ger er 1 poäng. Jag vill nämligen att Tom ska bita huvudet av råttfan. Jag ville att Veronica skulle få Acke, inte tönten Betty osv osv osv.. Dett gäller dock oftast bara på dåliga tecknade filmer... Absolut inte Disney!

Så, de var det med det... Och enligt mina beräkningar så vart poängställningen

1:a plats till Roger på 4 poäng
2:a plats till Andreas på 3 1/2 poäng
3:e plats till Jonna på 2 1/2 poäng och
sista (4:e) plats till Johanna på 1 poäng
(ev + 1/2 beroende på hur du menade med trappan, försök vara ärlig......!)

Till er som inte ställde upp i min lilla utmaning á la Rebecca - TRÅKMÅNSAR! Ni halkade precis ner på vänskaps stegen, och kommer inte få en God Jul (Jag har direkt kontakt med Tomten...)

Puss o Kram

Kommentarer
Postat av: Jonna

Va dum jag är, Markus borde jag kommit ihåg... SHIT det var längesedan=)

2008-11-20 @ 10:36:18
Postat av: Rebecca

Jaa! De borde du eftersom jag var typ besatt av honom, o de var t han o ngn som du var kär i... Erik?! Som vi gjorde låten, ingen tycker om oss.... hahaha.

2008-11-20 @ 10:45:26
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: mamma

Lite taskigt att du hade så kort tid på din lilla "quiz". Men jag skulle iallafall fått ett rätt.Jag kunde Lisabeth. Det där med att du retar dej på långsamma människor har du kanske efter mej. Synd o behöva "ärva" såna dåliga egenskaper =)

Balabbjo

2008-11-20 @ 11:20:53
Postat av: Mary

Får man skylla bort sig här med att jag såg ditt quiz nu?! Har inte varit bloggvärlden så aktiv förens idag siddu! E ju så himla upptagen! -Not! Hahaha!

2008-11-20 @ 11:40:01
Postat av: Rebecca

Hmm, har inte tagit ställning till bortskyllningarna än... Kanske får jag låta de ligga lite längre nästa gång (om de blir ngn) så fler hinner mellan alla fika pauser och blogginaktivitet!

2008-11-20 @ 11:48:57
URL: http://kinakulla.blogg.se/
Postat av: Joanna

jag skyller på att johan har ockuperat internetkabeln i tre dagar....

2008-11-21 @ 07:09:03
Postat av: johanna...

Tja, man kan ju inte vara bäst på allt. Och jag är ju uppenbarligen schoolsmart och inte det minsta streetintelligent...

2008-11-21 @ 12:32:10
URL: http://jlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0