ont i rumpan...

Okey, ett test. Jag skulle vilja att ni läste artikeln nedan, efter ni gjort det - be er flickvän, pojkvän, sambo, kompis, lärare, mamma eller pappa, vem som helst av motsatt kön, att läsa den. När båda läst den skulle jag vilja att ni skriver en kommentar och säger vem som tyckte den var roligast. Killen eller tjejen. Tack. 

Hej. Är en 20 årig kille som precis varit i Tyskland en vecka. Hade oerhörda problem att komma till skott på toaletten. Har nu på en vecka inte varit på toaletten. Har försökt och krystat som attans. Men igår använde jag något man körde upp i "röven" och tryckte ut en tub (typ 10 mg eller nått). Efter det så kom en del ut, och lättade på spänningen. Men jag har fortfarande oerhört ont i rumpan kan man förklara det som. Kan ibland knappt nästan gå, allt mindre gå ner för trappor. Har läst lite om detta och det står att man kan få "sprickor" och att det också kan bero på hemerojder. Har blött en gång för någon dag sedan, men det var inte alls mycket--- så vet inte. Ska iväg till Stockholm imorgon, och har inte tid att besöka läkaren.... Men vet inte hur detta ska gå... Läste någonstans att "Xylocain " kan vara bra mot både sprickor och ev. hemerojder. Stämmer det? Är det receptfritt? Vad har ni annars för tips? Gärna egenvård så jag i alla fall slipper gå till läkaren förräns på Måndag? (har släppt ut skiten så är ingen förstoppning längre....) Äter just nu mycket fibrer, dricker mycket vatten och så. Tvättar också rent två ggr per dag med vatten runt "öppningen". Har känt lite med fingrarna och känner en liten liten liten "knysta" precis runt öppningen. Men man det vara en hemerojd? Kan man fått den av allt kämpande på toaletten? Satt jätte länge och tryckte för någondag sedan. Det beror till 99% säkerhet på Tysklands resan, för har aldrig tidigare haft dessa problem..... Och de kom precis under Tyskland resan. Förmodligen på grund av ny miljö, mycket sittande på bussen (10 timmar utan möjlighet till toa) och dålig mat / dryck. Ber om tips om läkemedel och övriga husknep.. Och när är det dags att gå till läkaren? Är lite rädd efter att ha läst vad läkaren gör (kör upp finger, och kör in något rör på 10 cm)

Jag förstår att ni efter att läst detta eventuellt undrar varför jag hittat denna artikel... Som de flesta av er säkert redan vet så får jag lite då och då en släng av hypokondri - senast förra veckan då jag googlade runt lite eftersom jag fått för mig att jag nog hade ischias. Numer vet jag tre saker. 1. Jag ska nog inte åka till Tyskland. 2. Jag har inte Ischias - bara olika långa ben. 3. Hur ischias stavas så nästa gång behöver jag inte söka på "ont i rumpan". 

God läsning


Kommentarer
Postat av: Andreas

Alltsa, till mitt försvar: jag har ju visat den där för typ 2-3 olika personer och alla inklusive mig själv tyckte att der var ofantligt roligt skrivet. Men men, smaken ar ju som bekant som baken och i det har fallet verkar det vara som om min smak närmat sig dom brunare delarna...

2009-09-04 @ 07:51:16
Postat av: johan

ok adde. alltså, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva...eller, rättare sagt, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. (jag sitter och as-garvar inombords!) stackars grabb, stackars grabb men ack så roligt. fick ju lov att söka upp på wikipedia vad det var för läkemedel han blivit rekommenderad också.. men jag skrattar bara ännu mer när jag läste vad xylocain verkligen är till för!

jag lider med honom, men jag kan inte rå för att jag sitter fnissar åt problemet, som egentligen kan drabba oss alla..

artikeln var kul! men ändå jobbig på nått vis...

(ska kolla upp spotify åt dig)

ÖH! skaffa en egen blogg nu ist för att snylta plats på buckens!! jag har ju sagt åt dig! :)

2009-09-04 @ 09:10:29
URL: http://cogitabundus.blogg.se/
Postat av: johanna

Eftersom jag hade hypat testet i några timmar innan det blev av hade nog sambon lite väl höga förväntningar, så jag kanske tyckte det var roligast. Fast jag tyckte nog det bästa var att du var hypokondriker. Kunde jag aldrig anat. Annars tycker han nog sånt där är roligast. Jag vill inte hänga ut honom, men det brukar räcka med att säja ba så fnissar han så gulligt så.

2009-09-04 @ 21:27:04
URL: http://jlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0