The sweetest dream



Jag vet inte riktigt hur era nätter ser ut. Om ni somnar som en sten och sover hela natten eller mest bara vrider och vänder er. Kanske är det inte heller så intressant, hur andra människor sover men oavsett det tänker jag berätta lite om min sömn.

I vanliga fall somnar jag så fort då jag lagt mig att jag oftast inte ens fattat att jag har huvudet på kudden och sover sedan djupt hela natten. Pratar i sömnen gör jag. Så brukar det vara och har varit så länge jag kan minnas - men inte nu. Ooooh no! Nu brukar jag i regel somna mellan tjuotre och midnatt, inga problem där. Somnar fort gör jag fortfarande också men! Dessvärre är det inte mycket till hela natten längre... Typ klockan ett/halvtvå vaknar jag av att en vilde lever loppan och kör något typ av akrobatikpass i magen. Klappar på magen, somnar om. Vid tretiden måste jag upp och gå på toaletten. Oftast till följd av att vilden är på G igen och denna gången dansar line-dance på min blåsa vilket leder till akut kissnödighet. Vobblar in till toan, tillbaka. Somnar om. Klockan kvart över fyra, eller skumt nog nästan alltid nollfyra,tretton vaknar jag av supersendrag eller mer kanske kramp i höger eller vänster alternativt båda benen. Strechning någon minut. Somnar om. Vaknar vid femtiden igen. Sendrag nummer två även denna gång i benen och eventuellt även i fötterna. Detta följt av toalettbesök. Somnar om. Nollsex, tolv vaknar jag för sista gången för natten - denna gången av att jag ska upp och jobba. Om jag jobbar dag vill säga. Jobbar jag kväll ligger jag och halvsover till typ nie. Tidigare har jag haft en tendens att bli rätt arg om jag blir väckt. Eller ja, heltsjuktomotiveratskitarg kanske är mer korrekt. Detta om jag till exempel somnat i soffan (vilket jag gör varje gång jag får för mig att kolla på film efter klockan nie) och Andreas sedan väcker mig för att jag ska lägga mig i sängen... Men konstigt nog blir jag inte det nu. Jag bara lixom är. Varken sur eller glad eller något mittemellan. Gillar läget.

Jaja, nu vet ni det iallafall. Himla intressant - det känner jag med.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag skulle nog också tycka att det var skillnad att bli väckt av Fredda när man sover som bäst i soffan och att bli väckt av ett mirakel i magen :)

2011-07-31 @ 12:12:47
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: A

Jag ska väcka dig på söndag :)

2011-08-01 @ 11:37:54
Postat av: rebecca

Johanna - jo, det är sant. Men när det blir så många ggr på en natt, varje natt är det fortfarande märkligt! Adde - det får du gäääärna försöka med. Har dock svårt att tro att du ska lyckas! Men bli väckt av mig blir du garanterat!!!!! <3

2011-08-01 @ 19:13:31
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0