Angående tandborstning...

Jag borstar tänderna. Varje morgon, varje kväll inga konstigheter där men någonting jag finner aningens märkligt är att jag alltid blir supertörstig efter att jag borstat tänderna på kvällen men aldrig på morgonen. Efter min kvällsborstning så måste jag dricka minst ett halvt glas vatten... Varför? Vad händer med min tandkräm? Med alla tandkrämer..? Är det någon typ av kemisk reaktion? Vad beror det på?? Jag har verkligen funderat över detta och det stör mig en hel del att jag måste göra något. Det är ju som att jag skulle vara vattenberoende efter kvällsborstning och ni som känner mig väl borde veta att jag vägrar vara beroende av annat än sånt som är nödvändigt för överlevnad så jag har självklart försökt att inte dricka vatten efter borstnigen men det funkar inte. Då ligger jag i sängen och tänker på vatten, känner hur kroppen blir uttorkad, t.o.m ögonen blir torra och munnen torkar ihop. Jag känner mig nästan kvävd och då slutar det med att jag antingen dricker upp halva Addes vattenglas eller ropar på mamma/adde beroende på vart jag är att de ska ge mig ett glas vatten (Jag går sällan och lägger mig sist eftersom det innebär att jag måste gå släckrundan). Är det bara jag eller är detta ett vanligt problem som man bara inte pratar om???

//Den vattensugne tandborsten

Ps. Dessutom blir jag också piggare efter kvällsborstning men inte på morgonen....


Kommentarer
Postat av: tess

men herreguud vilka världsliga problem du har;) men om jag ska hjälpa till så har jag aldrig tänkt på det där..törstig blir jag nog inte! men vaddå blå plåster? vad är det?:)

2009-07-07 @ 11:15:31
URL: http://trescz.blogg.se/
Postat av: Jonna

Nej tyvärr, inga sådanna problem här. Däremot efter jag ätit räkor blir jag jättetörstig!=)

2009-07-07 @ 12:08:40
URL: http://jonnaahs.blogg.se/
Postat av: johanna

Du har aldrig funderat på att vatten kanske faktiskt ÄR nödvändigt för att leva. Kakor, annars, är det omöjligt att inte bli törstig av...

2009-07-07 @ 13:42:29
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Mary

Hahahaha, du är ju för underbar. Jag tror att det stavas G R A V I D ! ! ! ! ! ! ! !

2009-07-07 @ 17:44:11
URL: http://princesssmary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0