Project café/study


Utanför mitt gårdscafé UCLC. Sommar. Utomhusknappapådatornivärmen. Frappuccino. Ljuva liv.

Vart pluggar/jobbar
ni bäst? Vart finner ni er arbetsro? Jag måste nog säga att jag koncentrerar mig bäst antingen vid mitt skrivbord hemma hos Mami eller på ett schysst café där ljudnivån är perfekt. I Pingguohemma dock. Ingenstans. Vardagsrummet, nope. Köket, are u kidding me? Jag får knappt plats att laga mat där! Sovrummet, nee inte. Toaletten, öööö? Kontoret, väldigt ockuperat av Mr A. Panik. Tills nu! Nyss. Ett beslut är taget och jag har redan satt igång med project café/study. Ett hörn på kontoret ska bli mitt och det ska bli mitt caféhäng. Hemma. Steg ett är att plocka ut några väl valda böcker som ska få komma med mig och vara grunden till mitt hörn, en skön blandning med allt ifrån George Orwells 1984 till Jenna Jamesons Att älska som en porrstjärna. Jag känner, detta blir bra.

Vilka detaljer, förutom grymt thé/kaffe, gör att ni går tillbaka till ert café? Inspirations ideer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0