blandad kritik....

.... fick jag på kommentarerna till mitt förra inlägg. 90% var positiva men sen var det visst något syrligt halkade in där på slutet. För att dementera det denna aktiva bloggare ansåg om bloggning ska jag citera vad som står om blogg på wikipedia
"Blogg, en förkortning eller förenkling av webblogg; av engelskans blog, kortform av weblog web + log, är en webbplats som innehåller periodiskt publicerade inlägg på en webbsida där inläggen är ordnade, så att de senaste inläggen alltid är högst upp. Bloggen kännetecknas av att texten visas på bloggen i samma ögonblick som skribenten publicerar den. Bloggar har de senaste åren blivit mycket populärt och vuxit lavinartat. Indexeringstjänsten Technorati har sedan 2003 följt utvecklingen och uppskattar att det, i mars 2007, skapas omkring 120 000 bloggar dagligen"
Så, för att klargöra, för att vara en "bloggare" behöver man inte nödvändigtvis lägga upp nya inlägg dagligen, utan periodiskt - vilket är det som klingar bäst i mina öron.

För att gå vidare från innebörden av att vara en bloggare så kan jag kanske skriva lite om vad jag tänkt att göra idag. Massor! Men, jag kan ta åt mig kritik och även ibland inse att viss kritik är befogad så jag säger det själv, ni som känner mig vet ju att jag kanske är något seg och har det en aningens svårt att få arselt ur vagnen.. Japp. Så är det. Men min dagsplanering som jag skrev igår kväll ser ut så här;
8,30 Vakna - ser bra ut hitills eftersom jag vaknade redan kl sju.
9,00 Vara klar - eftersom jag inte specifiserade detta bättre igår så tar jag det som att vara klar med att gå upp från sängen. Check!
9,30 Olof klar - detta kan ju också tolkas på olika sätt, men jag vet vad jag menar och det är att jag ska till leksandsbostäder och skriva på papper för uppsägningen av min lägenhet, vilket jag skulle gjort i onsdags. Ligger illa till.
10,00 foto klar - också tolkningsbart, men jag ska alltså till fotohörnan och ta passfoto för visumansökan, kan man ta såna kort där? Hoppet finns kvar.
11,00 Mormor - då ska jag alltså vara hos mormor. Ska färga hennes hår.
13,00 Lunch - Gårdscaféet känns bra idag.
14,30 Klar - alltså med lunchen. Ingen stress.
15,00 Borlänge - åka dit, måste först kolla med Roger angående skjuts eftersom jag vägrar åka buss dit, och bikini måste inhandlas.
16,00 Borlänge - framme där då alltså. Finns tid för kisspaus.
Sen är det tomt. Jag lämnar alltså seneftermiddagen och kvällen öppen för förslag. Jag tror iof att jag ska till pappa och äta, men inget är bokat ännu.

Det jag visst inte skrivit med i min planering är att göra klart min visum ansökan, vilket jag fortfarande inte gjort men MÅSTE göra idag. Är redan nu i det läget där Jonna måste ta sig till kinesiska ambassaden i Stockholm för att hämta ut mitt pass för att jag ska hinna få det innan vi lyfter på fredag. Vet inte på vilket sätt jag tänkte att det skulle lugna hennes nerver?!

Iallafall så borde jag nog kanske skynda mig eftersom kl är 09,04 och jag fortfarande sitter i morgonrock.
Är mitt schema redan påväg att gå käpprätt åt h? Kanske kommer ett kvällsinlägg om hur det gått för mig. Vi får se.

Skynda var det...

Dagens fundering;
Varför vart mina naglar gula av att sola igår???

Kommentarer
Postat av: Jonna

hahaha de roliga var att jag också gick in på wikipedia för att kolla det, men när det stod perodisk så valde jag att inte ta med det. Men hursom är det ändå inget veckobrev, periodiskt kan vara olika för många, för mig är det som perioder i innebandy, tre stycken....öööhhmmm..

höhöh

2008-05-13 @ 09:14:40
Postat av: Rebecca

du är rätt difus min vän. Jag fattar inte riktigt hur du menar där...

2008-05-13 @ 09:24:46
URL: http://kinakulla.blogg.se
Postat av: Johanna

gula naglar = brun utan sol. Haha, got ya... sola, jaja!

2008-05-13 @ 23:58:46
URL: http://jlu.blogg.se
Postat av: Rebecca

Hmm, hade vart helt förståeligt om jag hade brun utan solat... Men så var icke fallet... Gåtan på mysteriet kvarstår...

2008-05-14 @ 09:00:06
URL: http://kinakulla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0