Shoppoholism.....

..... Jag är inte ett dugg säker på om det ska vara ett eller två p:n i ordet, men jag är sjukt säker på innebörden. Det kan också beskrivas i ett ord, namn till och med. Jonna. Jepp. Här har det shoppats (kör på med två p:n). Kanske ska ta allt i lite turordning.

Tågresan till Arlanda gick bra, mötte Jonna direkt på skycity och vi gick och checkade in direkt. Inga problem med vikten (på väskan iaf) och vi fick platser bredvid varandra. Bra. Klarade även säkerhets kontrollen galant. Sen var det dags för lite mat, och sen vidare till Gate 15. Vid gaten började en väldans mesig flygtant tjafsa om att mitt visum inte var rätt. What?? Sa jag och proppsade på om att jag hade rätt, vilket jag självklart sedan också hade! Innan vi gick på planet började Jonna böna och be om mina kineiska, nervlugnande, tabletter och självklart förbarmade jag mig och gav henne två. Väl på flyget efter middagen knaprade även jag i mig ett par och sen sov vi som två grisar i fyra timmar.

När vi landat på terminal 3 på Pekings flygplats och fått våra väskor och gick ut till folkmassorna försökte vi spana efter min kines. Andreas. Men förgäves. Istället stod där en riktig kines med en lapp "Ms Karlström, Ms Leek". Huh, but why??? Vi följde med honom till en golfbil där vi snällt fick sätta oss och blev runtkörda på flygplatsen, till slut hamnade vi i ett garage där en riktig bil kom framrullandes. I bilen väntade Andreas med Champagne och Jordgubbar. Surprise!!! Från det att vi sätt mannen med lappen i ankomsthallen tills dess att Andreas hoppade fram från bilen hade jag, ärligt talat, varit skit sur på min stackars pojkvän. Var helt säker på att antingen var han så jädra bakis så han inte orkade sig upp och möta oss eller att han fick lov att jobba, inget av detta gjorde mig ett dugg glad och jag försökte ett flertal gånger ringa till honom för att skälla lite, men utan framgång tack och lov. Snacka om att jag kände mig lite dum när jag insåg hur fel jag hade.. Oops.


Sedan dess har dagarna rullat på och de har varit fyllda av fest, shopping, mat, shopping, sömn och shopping.
I lördags när vi kom så drog jag och Andreas med Jonna ut på VICS, ett uteställe här, så hon fick träffa på flertalet av våra vänner här. I söndags shoppade vi och kollade på en jätte dålig film. I går shoppade vi och sen var vi på hejdå middag för Janice och Nick. Det var även dagen då Jonna provade på flygande faran. Idag har vi shoppat och..... Nej inge mer. Jo! Varit på Carefour så fröken Leek fick kika på det asiatiska godisutbudet. Hittade lite god choklad. I övrig var det jag som stod för dagens inköp. En massagestav. Och nej! Inte i den bemärkelsen, utan en för oönskade gropar i låren och en ond nacke. Mycke bra. Ser ut som en delfin, ja - jag är säker på dess användningsområde, och kostade bara 179 RMB. Kanon.

Imorgon ska det bli kanon väder så då blir det Rebecca and Jonna goes crazy. No shoping. Endast utomhusaktiviteter så som Himelska fridens torg, förbjudna staden, Jinshan berget och kanske även lite Hohai och Beihai. På kvällen kan det bli bowling eller grillning. Får se vart dagen bär oss...

Nu ropar Jonna att hon är klar med sin uppdatering av bloggenoch att det är dags för film. Okey. Än så länge så lyder jag.

Zai Jian

Kommentarer
Postat av: jonna

hoho, här kommer lilla grannen!

2008-05-20 @ 18:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0