framme, och de är mindre än en månad kvar till jul!

Ja, då är jag framme i Peking igen. Kom igår kl 10,40 kinesisktid. (-7 timmar för er i Sverige) Bara 1 timme försenad, vilket var bra med tanke på hur vädret var vid starten i Stockholm! Vi startade nästan två timmar försenat i Stockholm pga av snöovädret som drog fram över landet. Kan lova att jag varit mer sugen på att ge mig in i ett flygplan. När vi tillslut satt i planet och vingarna var avfrostade så fick vi en ganska slirig start. Jag skulle överdriva om jag påstod att planet gick rakfram o sen rätt upp i luften för de var mer höger, vänster, höger, vänster, höger, vänster o sen upp, ner, höger, vänster, upp, ner, upp vingel vangel fram o tillbaka.... Jag tror ni förstår. Men fram kom jag, tack och lov för det! Men väldigt trött dock eftersom att dagens tidigare händelser gjort att jag led av sömnsvårigheter.. Som vanligt ska jag ta det från början...

Det hela började med att jag vaknade upp i min säng som vanligt, fåglarna kvittrade, det slamrade härligt ifrån köket där mamma stod och gjorde ordning frukost och jag sträckte på mig som en katt.. Nej inte riktigt. Men nästan, jag vaknade i gästsängen, mamma sov, det snöade och fågelkvitter hade jag inte hört på flera veckor.. Iallafall, dagen innan hade jag (läs mamma) fixat middag för mig, mamma, mormor, ida, leia o isak och jag hade innan middagen packat klart mina väskor för att mormor inte skulle bli stressad. Så då jag vaknade på morgonen skulle jag bara upp, duscha, inhandla de sista typ sirap, sill, hårfärg mm, träffa pappa o sen åka med tåget kl 13,10. Till en början gick allt som planerat, jag gick upp, jag duschade. Punkt. Innan jag gick och handlade ville jag bara dubbelkolla min biljett så att jag inte hade tagit fel på dag eller ngt, vilket jag inte hade - men något som jag hade tagit fel på var vikten. Eftersom jag åkt med Air China tidigare (senat till Sverige) så tyckte jag att jag hade koll på deras regler gällande vikten på bagaget, 30 + 5 kg. Bra! Men nope. Nu när jag läste det finstilta på min biljett så upptäckte jag till min förfäran att där stod 20 + 5 kg. Inte bra! Skit, skit, skit! Vikten på mina väskor var för tillfället 27 + 8 kg o då hade jag inte packat i necesären och inte heller handlat allt jag skulle. Efter lite skrik, panik och en ompackning, så fick jag slutvikten 29 + 10 kg. Verkligen inte bra! Jaja, de får bära eller brista jag får kasta ut pepparkakasdegen och glöggen i värsta fall. Väldigt orolig gick jag på tåget för min resa mot Arlanda. Tågresan gick fint trots att jag hade en stirrande gubbe mitt emot mig (jag todde blickar kunde döda!?) och väl framme på arlanda skyndade jag mig med bultande hjärta mot inchecket som gick....... Bra! Det gick bra! De gick verkligen bra! Inte ett ord om övervikt, varket gällande mig eller bagaget. Pust! Den hjärtligt snälla tanten som checkade in mitt bagage bara satte en lapp som det stod heavy på, på min väska och bad inte ens om att få väga mitt handbagage. Ord kan inte beskriva hur äckligt trevlig jag var mot denna dam! Oj va lättad jag var! Ringde omdelebart till Mamma och Andreas och berättade för dem om de goda nyheterna. Skönt. Efter samtalen så gick jag vidare in genom säkerhetskontrollen och styrde därefter direkt stegen mot taxfreen där jag skulle köpa solskyddsfaktor. Efter att ha hittat de jag behövde gick jag mot kassan och skulle betala. Va fan?! Vart är plånboken......? Borta. Den fanns verkligen ingenstans. Inte i handväskan, inte i handbagaget och jag var faktiskt 99,9% säker på att jag inte packat ner den i det incheckade bagaget. Någonstans på vägen hade plånboken försvunnit med Addes visakort, mitt gymkort och mina julklappspengar. FAN fan fan fan! Och där har ni anledningen till sömnsvårigheterna på planet påväg hit.. Ingen har hittills hittat den heller, så polisanmälan står på tur. Då vet ni. Stackars mig!

Jaja, vart ett långt inlägg igen, sorry! Ska ta och plocka bort frukosten nu. Vart sen frukost idag, och ingen morgonpromenad. Jag vaknade kl 03.36 imorse o somnade inte om förens vid ca 06.30. Jädra jetlag! Låt mig va!

Puss

Kommentarer
Postat av: Joanna

jag tror det är stirr-gubben på tåget som tagit plånboken.

2008-11-25 @ 08:42:34
URL: http://comeawaywithme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0