bara så ni vet....

Så är det jag som är drottningen av rävspel..... Tydligen. Det är inte illa. Rebecca räv.
Räv Rebecca. That's me!

Så här skriver susning.nu som Rävspel;

Rävspel är ett sällskapsspel, nämligen ett brädspel. Den ene spelaren har en (eller två?) rävar och den andre har ett antal (17 eller 20?) höns. Dessa utformas vanligen som stift som sticks ner i hål i spelplanen, som har ett korsformat mönster. Se vidare nedan under spelplan och regler.

Rävspel finns att köpa i butik, men är också lämpliga projekt för träslöjden eller hemmapyssel.

Räven anses vara ett listigt djur och rävspel kräver onekligen en viss list. Därför används ordet också i överförd bemärkelse för det politiska och diplomatiska spelet, t.ex. "Katolskt rävspel ska stoppa Ian Paisley i Nordirlands val".

Ej att förväxla med kortspelet Svälta räv.





Räv + spel = rävspel

Kommentarer
Postat av: Andreas

hmm? kan inte säga att jag förstår alls faktiskt. Du är så skönt konstig min fina..

2008-10-16 @ 17:09:21
Postat av: Jonna

Rebecca jag menar det också...;) du måste dela med dig mer av dina knep...

2008-10-16 @ 17:46:49
URL: http://jonnaahs.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha, mmm. kanske ske ge ut en bok. Konsten att hantera ett rävspel =P

2008-10-17 @ 01:53:46
URL: http://kinakulla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0