update och snor

Jaha, gruppen åkte hem igår och nu är jag ledig till på fredag då nästa grupp kommer,
Men bara för att jag är ledig så betyder inte det att jag kan ligga i soffan och pilla mig i naveln (vilket iof är en väldans tur eftersom jag har ngt fel på min navel och den konstant luktar r*v) nej, nej. Så kul (?!) ska vi inte ha det. Självklart har jag massa saker som ska fixas med. t.ex skriva in mig på ett hotel, så staten vet att jag bor ngnstans. Jag inte ju självklart inte skriva mig på lghen, eftersom jag inte har något visum, och jag får inte ngt nytt visum om jag inte "bor" ngnstans. Logiskt.  Så hotel får det bli. Sen måste jag också bevisa att jag har pengar. 100 USD per dag jag vill stanna ska jag visa att jag har. Absolut. Inga problem för en rik hamster som en själv. Sen ska jag gå med min hotelbokning, och mitt bevis på pengar till ett kontor - fylla i lite papper och sen lämna in pappren, tillsammans med mitt banankort och pass för att få tillbaka ett gult papper som ett bevis på att regeringen vet att jag har ett pass och söker visum - så att jag får resa runt i Kina med min grupp. Ja just ja, sen måste jag antagligen betala lite böter också. Mitt visum gick ut igår, vilket jag i all min förvirring självklart hade glömt bort, så nu måste jag böta för att jag gått runt utan visum i hela 24 timmar. Kanon.

Efter jag gjort klart med mitt eget strul måste jag även hämta ett paket till And-trade, betala telefonräkningen och ngn faktura... De är inte de att det är jobbigt i sig det är mest det att jag inte kan kommunicera med kineserna och de kan inte riktigt kommunicera med mig plus att allting tar en sån jädra tid. I leksand hade detta varit check på en förmiddag, men här är jag ta mig tusan osäker på om det funkar att få ihop det på en dag!

Som hallonet på tårtan så måste  jag tvätta också. Typ 4 maskiner. Detta hade inte heller varit ngt problem om det inte hade varit så att vår maskin bara tvättar i äckligt kallvatten (som dessutom luktar avlopp om man inte kör en tom maskin först). Så för att tvätten ska bli lite ren så måste man själv hälla i varmvatten i maskinen. Två hinkar då brukar det bli bra!

Nej, men då vet ni ju va jag har för mig. Ha en fin dag då.

Det enda som faktiskt på riktigt är lite positiv är att det är shortsväder här igen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0