Uppdatera MERA!

Ja, ja, ja JA! Jag ska!! Men jag tycker verkligen att det är ganska tråkigt! Men okey. Jag ska. Nu.

Joanna och Johan har flyttat hit, bor fortfarande hos oss, men ska nog bestämma sig för en egen lägenhet idag. Antingen blir de i vår byggnad, fast på 36e våningen eller så blir de i ett rich and famous område.. Hehe.
Vad har vi gjort då?! Hm. Målat naglarna, stampat runt på lortiga gator, druckit alkoholhaltiga drycker, shoppat (INTE JAG!!!!!!!!), kollat på film, ätit, sovit och kollat på lägenheter. De har gått i skolan och jag har letat jobb......
De går sådär. Söker just nu bara jobb på 5* hotell typ Sheraton, The peninsula, Raffels, Hilton osv. Får väl se då. Ska på Date med en Mac om några dagar. Inte datorn. Får väl se vad som kan utvecklas där.
Man kan förresten hitta ganska kul jobb ansökniningar här. Typ vara en kinesisk filmstjärnas personliga assistent och åka runt o vara hennes engelsktalade kompis.....

t.ex.

--15000RMB per month
--female native(America England Canada) teacher needed
--work visa provided
--sign the contract for one year
--travel together with the star and make an english environment for the star
--will offer the travel fee for you
---Must be responsible for the jobs


Native gäller oftas även fast man är svensk, står mest bara för att jaga iväg de sorgliga försök till kineser som vill ta åt sig ett sånt jobb med sin ytterst knapphändiga (ett riktigt ord?) engelska.  Så jag kanske borde dra iväg en ansökan....?

Det läggs upp ca 180 nya jobb/dag så ngt ska man väl lyckas roffa till sig. Problemet är väl att man är lite kräsen. Funderar förresten på om jag skulle vara naken modell, 3500 RMB för en dag är ju grymt bra här, en månadslön för vissa. Är ju trots allt en känd kinesisk fotograf, hur farligt kan det vara?! Förutom att man måste visa sig naken för en kines då....

Nej, nu fick jag precis ett mail från mackan igen, plus att jag lär fortsätta mitt smileykrig med Adde. Grr!





Lämplig klädsel för min date med mac?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0