Det blir inte alltid som man tänkt sig

Efter en natt av frossa och magbaciller, och en morgon i samma anda så stannar jag kvar i Peking. Är alltså sjuk. Magen som är den största boven och jag tror att det är de där jädrans magbråcket som ställer till dig för mig återigen kombinerat med en och annan bacill. Mindre kul blir det ju iallafall eftersom jag dels går miste om fem dagars arbete vilket betyder att jag får massa mindre pengar plus att jag verkligen hade sett fram emot att äntligen få åka till Luoyang för att kika på Shaolinmunkarna, deras tempel, en häftig kung fu show och dessutom Longmen grottorna med alla tiotusentals grottutskärningar och buddha statyer. Men det lär väl gå fler tåg (eller flyg! hihi) antar jag.

I och med min oväntade ledighet (?) blir det nog att fixa lite i lägenheten när jag känner mig bättre. Vilket jag hoppas är snart. Vi köpte hem sex st nya blommor hit i förrgår. Två riktigt stora maffiga saker, ett litet bonsai träd, en liten mandelbuske, en hängblomma till balkongen och en annan liten bollbuske som luktar massa gott. Ett besök till Ikea känns inte heller helt avlägset  då lite små saker bör inhandlas. Det är fortfarande strävan efter god Feng Shui som lockar. Har fått med mig Andreas i detta nu också så han håller på och fixar inne på sitt kontor och tjatar om nya gardiner!!! Haha

Vädret då. Vintern är passé, våren försvann lika snabbt som en vårvind och sommaren är här. I går hade vi 26 grader och strålande sol. Mina fräknar har ploppat upp på näsan och mina fötter har fått  årets första ballerinaskobränna.

Nu ska här vilas, en film lockar.

Kommentarer
Postat av: johanna...

orättvist. Nån slags feberfrossa har jag också åkt på, men utanför mitt fönster är det fem grader varmt och lite halvsoligt. Blä!

2009-04-08 @ 09:42:51
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Jonna

Ni har det inte så dumt ni heller..

Men nu när du är ledig kan du ju springa ärenden åt mig.. kul va=)

2009-04-08 @ 10:27:39
URL: http://jonnaahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0