Nu är våren här!

Och med den en ny bloggdesign - äntligen!!

Det har faktiskt hänt lite sen sist. Jag har gått blivit flickafadder för Plan International, om ni vill veta med om det kan ni gå in här. Jag har gått med i viktklubb.se som hitills känns grymt bra!! Kanske kommer jag att nå mina mål innan sommaren, håller tummarna för det. Och jag, eller här ska jag nog skriva vi, vi har dessutom återigen skaffat fisk. Jepp. Så nu står akvariet uppe och i fyllt för andra gången. Men denna gången med bara en fisk. Det var faktiskt inte jag som föreslog detta denna gången, det får Andreas ta på sig. Att jag inte var ett dugg svårflirtad på den biten hör inte hit. Men en super fin kampfisk är det som simmar runt här hemma nu, och vi älskar honom. Som ni vet har kärt barn, eller som i detta fallet fisk, många namn så även våran lilla simmare. Han heter Ingvar LasVegas Kamprad Karlström Andrén, men lystrar (ord?) även till namn som Firre, Nisse, Firrsson, Mongo, Abba, Fiskas (uttalas som whiskas) och Ärhandöd. Mmm, trevligt är det, frågan är väl bara hur länge han kommer att överleva - vattnet är redan dåligt och det har än så länge bara gått två dagar.... Ääh, får trösta oss med att han nog inte skulle ha levt så mycket längre i sin lilla senapsburk pa carrefour! 

Våren har kommit till Peking. Det är så skönt! Var ute och skulle gå och fylla på varmvattenkortet (varmvattnet tog slut för tre dagar sen, så har kontoret, som ligger i en helt annan byggnad 15 min bort,  varit stängt två dagar så de har inte gått att fixa förens idag, grattis!) och fylldes av den där känslan som bara kommer då man känner att det är vår. All snön är borta, solen riktigt värmde, folk var ute på gatorna, lekte med hundarna i parkerna, gatorna sopades, många var ute och cyklade (på alla sätt) Det var så härligt. Har ingen aning om vilket temperatur det kan ha varit men jag svettades i t-shirt, mjukisar, träningsdojor och skaljacka.... Då är de inte kallt.

Ikväll ska vi iväg till Susanna på födelsedagsmiddag. De är en svensk tjej som är här, som jag gick i samma klass som tidigare. Ska bli jätte trevligt. Har inte träffat några av våra vänner sen jag kom tillbaka, så det ska bli kul att se dom igen. Ingen aning om vart vi ska gå efter middagen, men de kvittar väl iof för er eftersom ni ändå inte riktigt vet vad eller vart ställena är (Jonna och Joanna, bli inte ilskna här nu, räknar inte mer er två i detta!)

Lär börja ila lite nu, Adde sitter på bussen påväg hem från backen. Han har varit och åkt bräda hela dagen, och har jag inte gjort någonting här hemma tills han kommer tillbaka så lär jag inte ligga på plus. Så nu blir det till att diska, bädda, plocka och ta bort alla mina grejer från badrummet. Har inte ritkigt tagit tag i min packning sen jag kom tillbaka, kanske kan vara dags. Ser ut som en mullvad försökt söka skydd för det galopperande vildsvinet som kom rusandes. Typ. Överallt.

Hoppas att ni får en super bra lördag! Xx 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0