Too little too late

Vet inte alls va rubriken ska syfta på men, så vart de iaf...

Kan börja med att jag skrattade gott när jag gick in o kollade min blogg, och "den pinsama gamla gubben" hade kommenterat gällande Round Table... Mkt underhållande läsning, jag kan absolut ha fel gällande åldern, sorry, är alltså 40 man inte får vara över inte 50 som jag trodde- men i från min syn - gubbar, snuskgubbar. Tydligen behöver man inte ha ngn särskillt summa på kontot heller, men det jag vet med full säkerhet är de flesta gillar att skryta om pengar (som de har!?!) Och är de så att han tror att de inte är några interna tävlingar så är de väl för att han inte blivit inbjuden på ngn, vad vet jag - Det jag vet är att alla som jobbar, eller har jobbat på Högis under en vecka 4, har samma syn som jag, även  de som är högre uppsatta. Speciellt om man pratar med dom som var där för några år sedan då jag började - för de har lugnat ner sig... (Gamle gubbe, är du kanske en ny medlem...??) Min chef läser min blogg, och skrattade gott åt inlägget , så no worries där inte. Så ja. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag har slutat jobba där för denna säsong, men är mer än välkommen tillbaka till nästa. De var nog om det.

Vad har jag gjort sen sist då?? Jobbat. Jobbat, jobbat, jobbat!!!! Inte riktigt klok va tiden gått fort, men nu är jag klar med Högis för denna gången - får se om det blir att jobba där igen. Just för tillfället känns det ytterst tveksamt! Kände inte en gnutta ångest när jag sa tack o hejdå, kändes frigörande. Men sånt kan ju lägga sig - men jag hoppas att jag har annat för mig till nästa vinter, och att jag åker dit för att turista.

Nu är jag hemma i leksand igen, och här råder melodifestivalhysteri. Höll på att ramla av stolen (om jag nu suttit på någon, sanning var väl att jag stod....) när jag såg bron. Väldigt upplyst i melodifestivalanda. Trevligt är det att det händer någonting här iallafall, för de vet ju nog alla som läser denna blogg att det inte är varje kväll, eller ens helg! Men nu gör det de, så om några timmar blir det till att gå och kolla på gen.repet men mamma, vet typ ingen som ska gå på lördagen eftersom att så många fått gratisbiljetter till kvällens show. Ska bli riktigt kul - men har beslutsångest gällande kläder. Men det brukar ju alltid lösa sig!! Hitills har jag inte gått naken någonstans, ifall inte så jag minns det.... Och nu syftar jag på att jag kanske gjort det när jag var liten, så lite så jag inte kommer ihåg - inte någonting annat!

På söndag åker jag tillbaka till peking igen, ser oväntat nog fram emot det! Trodde att jag som vanligt skulle ha lite ångest för att lämna mitt kära Leksand, men inte denna gången. Antagligen för att jag varit hemma så länge. Synd bara att det fortfarande är kallt där, men det brukar ju gå fort bara man kommer in i Mars. Har redan lite grupper inbokade, så det ska bli kul. Sen verkar det som att de faktiskt kommer massa kompisar och hälsar på under våren/sommaren, vilket ska bli fantastiskt kul! Dörren står öppen, eller iaf olåst, ifall det är fler som vill slinka förbi!!! Först på tur står ju kusin vitamin, mamma och stålmormor. Ska bli så förbannat kul!!!

Vad händer annars.....? Inte mkt, kollar på utbildningar - hade ställt in mig på Upplevelse entreprenör i Leksand, men nu vet jag inte riktigt längre. Jonna bombaderade mig med utbildningar i Göteborg + att jag inte tror att Adde är så sugen på att flytta till leksand som han låtsas. Så nu sitter jag och drömmer på hemnet mest hela tiden, så får vi se lite vad det blir.

Det får nog vara allt för idag, men då vet ni att jag lever iaf - ska försöka blir bättre på att uppdatera igen... Har helt enkelt inte hunnit innan. Avslutar med ett citat från den pinsamma gamla gubben
"Ung och dum är man en kort stund. Smart är man hela livet,om man haft tur..."

Puss o Kram från den lyckligt dumme!

Kommentarer
Postat av: Jonna

Haha, ja du, han är nog lite bitter.



Hellre ung och dum än gammal och grå.



Hursom.. Mina föräldrar och småsyskon ska gå på lördag, så nu vet du några. Ja.. Bra va..



2009-02-20 @ 16:45:56
Postat av: rebecca

Hahaha, sant som de är sagt.. Skönt att veta att det inte blir tomt på showen då, familjen Leek kan ju fylla upp en bra bit iaf! =) Kramis

2009-02-21 @ 09:29:49
Postat av: Andreas

Haha ja du herr sur gammal gubbe eller vad han hette verkar aldrig ha varit med på hogis under v.4, mer fylla och svineri har jag aldrig sett någonstans i hela mitt liv och jag har sett ganska mycket. Men men, det verkar som att enligt hans eget motto ung och dum etc. inte verkar haft någon tur i livet alls. Riktigt roligt iaf att någon kan vara så naiv när man närmar sig 40. Puss puss babe

2009-02-22 @ 09:23:48
Postat av: tess

fan ni kan väl flytta till kiruna, dom har en massa guideutbildningar här:) hahah. träffade förresten calle bergendahl på coop i söndags, han har ju eget guideföretag och han behövde anställa och dom har ju en massa kinesiska turister. fan jag lägger ju upp detta klockrent för dig:)

2009-02-24 @ 09:49:39
URL: http://trescz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0