Åååååh, va jag längtar!

Ja. Jag längtar verkligen till helgen v.4 då round table kommer hit till Högis. Det brukar vara så trevligt här då..! Eller vänta var det de det inte var......? Nej! Precis! De är ju då värsta helgen på hela säsongen är. Helgen v.4 stormas Högis av äckel. Round Table är en order där man inte får vara över 50 år tror jag att det är, och man måste tjäna över ngn viss, ganska hög, summa per år för att bli medlem. När de är här, är de uppdelade i olika regioner och inom de olika regionerna så har de interna tävlingar som typ 'vem som satte på den den tjockaste/äldsta/yngsta bruden' eller 'vem som satte på flest tjejer på en kväll', eller vad sägs om 'vem som satte på flest tjejer på konstigast ställen' och sist men inte minst 'vem som satte på flest från personalen'.... Ja ni förstår själva. Självklart är dessa gubbar ganska duktiga på att dricksa, jag själv har blivit erbjuden 2000 för att sälja min BH. Om jag sålde den eller ej förtäljer icke sagan. Men det är ju iallafall ganska livat denna helg, fast jag tycker egentligen inte att det är killarna som är värst utan värst är nog dessa skabbiga damer som kommer upp hit och bjuder ut sig. År efter år. Eftersom jag kommer jobba dubbelpass hela helgen med både repan och nattklubben så kommer jag nog, som alltid v.4, få se mer än önskat... Anledningen till att jag skriver av mig om detta nu är att jag precis fick ett samtal av en av dessa gästerna, och han var sur eftersom han hade blivit avbokad eftersom han inte betalt för sitt rum.. Han ville betala med sitt kort när han kom upp.. Suck! Nej, jag längtar verkligen inte. Men men, de ger pengar och det behövs!!!

Igår så kom jag inte iväg på någon bio. Fick för mig att det skulle vara roligare att snoka runt på Hotellet istället. Så jag och Jessica tog på oss våra bästa snokar kläder och smög runt här som aldrig för. Det lönade sig....

Imorse hade jag en underbar morgon, igår kväll fick jag för mig att jag skulle ut och gå på morgonen men när jag vaknade så blåste det storm utanför mitt fönster, så jag såg det som ett tecken från Moder Jord (tack!!!!) Så jag smög i mina fötter i raggsockorna lagade iordning goood frukost och satte mig i stolen framför mitt fina frukostbord och mös in mig i en filt och läste gårdagens tidning, åt gormet frullen och hade nyhetsmorgon på i bakgrunden. Det är lyx när man är här! Lyx! Aaah. Favorit i repris imorn för då börjar jag tre igen. Jonna, ring gärna om du har trisst. ledig till tre som sagt!

GODNATT MINA VÄNNER nu slutar jag snart och då blir det kalas!

Kommentarer
Postat av: johanna...

Ååå, jag tänkte också höra om man fick ringa...? tyckte det var på tiden när fröken kinatant besöker svedala. 50-åriga gubbar ja, mysmys. Hugg dom på ett passande ställe och hälsa från en bitter, något ensam och uttråkad linköpingsbo. eller nåt...

2009-01-12 @ 02:16:22
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Jonna

Appropå ringa.....REBECCA?! Min telefon väntar......

2009-01-12 @ 12:23:20
Postat av: Jonna

Du en till sak. Boka in mig i ett rum v.4, behöver tjäna lite pengar, och verkar som den ultimata veckan då......

2009-01-13 @ 21:13:39
Postat av: Jonna

http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=32391



Kolla den länken.. Vi som köpte den tröjan i en Kinesisk matbutik=) Trevligt....





2009-01-13 @ 21:44:50
Postat av: Jonna

Vet inte om mitt förra kom med



Men kolla länken..



http://www.halens.se/ProductPage.aspx?pid=32391



Den som vi köpte i den där kinesiska matbutiken

2009-01-13 @ 21:47:03
Postat av: Andreas

Jag tycker att det verkar som att du trivs för bra där borta. Du borde sakna mig mer ;-)



Nej då lilla älsklingen, jag är glad för din skull. Att du äntligen får göra något du vill göra. Ses snart. Miss u

2009-01-15 @ 11:36:43
Postat av: Den pinsamma gamla gubben

Inte många rätt där. Round Table åker man ur när man är 40. Kräver ingen särskild inkomst. Föreningen är öppen. Stadgarna är inte ett smack hemliga. Det finns inga "tävlingar" mellan distrikten. Har du uppfattat det så så har du haft med rikspuckon att göra. Inte Round Table.



Du befinner dig i servicebranschen. Om någon så borde du begripa att det sämsta man kan göra är att baktala sina gäster. Vilka homogena grupper är bättre än RT menar du?



Fördomar. Fördomar.



OM du sålde din BH är du precis lika kokt som de sämsta gäster du kan tänkas ha.



Jag hoppas att din arbetsgivare hittar hit...;-)



Om så lär du få pka hem hyfsat fort och slippa ha med "gubbar" att göra.



Ung och dum är man en kort stund. Smart är man hela livet,om man haft tur...

2009-01-25 @ 21:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0