Arlanda by night....


Skrev precis ett typ 125 rader långt blogg inlägg, men raderade det. Kände inte för att publisera något sömnpiller.
Fattar mig kort istället. Är förtillfället på Arlanda. Är här för att jobba lite. Ska prova på ett nytt hotell som redan efter 10 min fått -5 poäng. Jag bor i ett av de "finare" rummen. De är en inredd skrubb med en övervåningssäng. Som jag fick bädda själv. Inte för att jag är ens en gnutta bitter men i rummet finns en klädhängare, en byrå, en säng och en spegel. Punkt. Eller nej. En matta också. Inte en klocka, en tavla, en tv, ett badrum. Ingenting! Och det kostar ändå nästan 900 för en natt. Och inte nog med att jag fick lov att bädda själv, jag måste även bädda ur själv imornbitti. Jag som verkligen sett fram emot en ledig kväll med lite tv sappande, en lång dusch och bara skönt hotellslapp men Hotell - my ass! Är min bedömning.

Om ni undrar vad jag gör på Arlanda så är jag här på en liten blixtvisit, imorn 11,30 är jag tillbaka i Sälen igen. Är här för att möta upp ett gäng från Folk och Försvar konferensen som har sin årliga rikskonferens på Högis i Januari varje år. De är några av Sveriges "viktigaste" människor som deltar i konferenser - endel ministrar, riksdagsmän, folk ifrån försvaret och kungen... Lite så. 150 av de människorna ska jag möta upp imorn bitti - checka in dem på ett special chartrat plan och flyga upp med dom till Mora imornbitti för att sedan därifrån åka buss vidare till Sälen. Är väl inga mega höjdare jag ska åka med vad jag vet, de enda namnen jag kände ingen utan att se bild på personerna var Wanja Lundby Wedin och Björn Von Sydow. Är lite nervös - men de kommer nog att gå bra. Hoppas jag. Hoppas på att planet håller ända till mora. Ska bli min första inrikesflygning, so wish me luck!

I övrigt så jobbar jag mest. Har redan betat av 123 timmar sen jag började jobba för 10 dagar sen, så allt är väl som det ska. Har blivit tillfrågad om att stanna säsongen ut men jag tackade vänligt men bestämt nej, fast stannar nog kvar till slutet av Februari. Hoppas på att åka tillbaka till Peking runt den 27e eller så, eventuellt tidigare. Har min första riktiga turistgrupp för denna säsong 15 Mars, kanske får jag ta någon Peking vecka innan vilket hade vart kul för de har jag inte gjort tidigare och det brukar bara vara de svensktalade kineserna som får göra det..! Men jag verkar ha lyckats nessla mig in där.

Sen måste jag ju bara få ta och meddela att jag har världens bästa STÅL MORMOR!! Hon har nu bokat en resa till Kina och Peking där hon tillsammans med mamma och kusin vitamin Sandra ska lulla runt med mig i 10 dgr. Ska bli så sjukt roligt att få visa Mormor Kina. Både Sandra och mamma har ju varit där tidigare men mormor har bara drömt om det. Att få se henne stå och jubla uppe på kinesiska muren ska bli helt fantastiskt. Verkligen kul! 28e Mars anländer de på Pekings flygplats. Kommer bli en mycket bra, något försenad, födelsedagspresent!

Nej! Nu ska jag väl snart ta och roa mig med att gå tillbaka till skrubben för att stirra in i den gråa väggen tills jag somnar, fast först så ska jag äta en gourmet middag på den enda kvällsöppna restaurangen på Sky City. McDonalds. Är det inte underbart? Sen ska jag nog försöka komma på ett sätt att få ut de uppdaterade listorna jag precis fick från Laila som är projekledare för F.o.F, eftersom det inte finns någon skrivare där jag sitter nu och receptionisten på My ass hotellet svarade tidigare när jag frågade om det gick att skriva ut papper vänligt men bestämt nej. Grattis Karlström - Ha en bra kväll.

Kram kram

Och en Puss till dig Adde! Jag trivs inte för bra - tro mig. Bara lagom =) Ska boka biljetten snart så vi kan börja ha ett datum att se fram emot!!

Kommentarer
Postat av: johanna...

Pratade med Christine under vår mysiga biltur om din stålmormors tur till Kina och till och med jag blev typ tårögd av tanken på henne på muren. Så nu sitter jag här och bölar medan jag är fly förbannad på den där amerikanska idioten på tv som tävlar i are you smarter than a fifth grader. Så du vet!

2009-01-18 @ 17:43:20
URL: http://jlu.blogg.se/
Postat av: Andreas

Hej nos, det där lät ju inte allt för kul. Tur att jag vet att allt gick bra ändå!



Det ska bli grymt att se Mormor Britt i Beijing, sjukt kul.



Btw, Kristen blev så ledsen när jag berättade att vi ev. är på väg att flytta hem att hon erbjöd sig att leta jobb åt dig...Hon sa att du lätt skulle kunna ta åt dig något jobb inom PR.



Puss

2009-01-19 @ 04:16:53
Postat av: Kusin Vitamin Sandra

Nu är det inte snack längre - nu kommer vi. Beijing invaderas av "en massa" Karlströms. Jag ser verkligen fram emot att strosa runt med dig, moster Stiin och romrom. Kultur och shopping - kan det bli bättre?! ;0)



Kjempe klem, Sandra

2009-01-22 @ 14:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0