busy bee

Busy bee kan man nog säga ja. Idag har vi hunnit med att åka från Xian till Shanghai vidare till Wuzhen och slutligen till Suzhou med stopp på varje destination. Tycker det är ganska bra jobbat med tanke på att Kina är ganska stort...

Jag har en så gullig grupp ju! En av tanterna skickade fram sin man till mig i bussen idag som sträckte till mig en Se & Hör tidning. "Frugan ville du skulle ha den så du också kan vara med när vi pratar om allt viktigt som händer i Sverige" Så himla goa. Två andra damer från gruppen var också ganska roliga idag. Guiden som vi har här i Shanghai/Suzhou är lite speciell, gruppen tror stenhårt på att han är drillad från Maos tid (vilket verkar märkligt då han bara är 38 men iaf) Han är i vilket fall som helst lite militärisk på ett något egendomligt sätt och de här tanterna verkar hålla med mig om det. När vi strosade runt i Wuzhen så kom dom fram till mig och sa "Jaaa, han den där Frank (hans engelska namn är egentligen Fransis men jag beslutade ganska snabbt att vi måste döpa om honom eftersom det kändes underligt att kalla en halvgammal kines för Fransis - så Frank, eller Franky boy, fick det bli.) han är ju inte Jenny (guiden i Xian) han inte. Han är väldigt sådär... (visar en bestämd rak arm) Ja du vet" så kollar en av dom allvarligt på mig och säger "är han jobbig emot dig? Är han det? Då måste du säga till vet du!" Hahaha, så skönt att veta att dom tar hand om mig! Men jag är ganska härdad har jag en känsla av.

Schema. Ja, Imorgon ska vi först och kika på en trädgård sen till ett silkesbroderiinstitut, en silkesfabrik, lunch, Panmen porten och efter den en eventull extra tur på en av kanalerna. När programmet i Suzhuo är klart så blir det att åka tillbaka till Shanghai för att gå på en akrobatföreställning, så som vanligt fullt fart hela dagen.

Nu blir det sängen. Ska bli sååå skönt, rummet här är verkligen toppen snyggt och fräscht. Alldeles nyrenoverat, hade lätt kunnat stanna ett tag!

Natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0